دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جالب است ۰
افزايش و عرضه پورت‌هاي پر سرعت اينترنتي در دو سال اخير از فعاليت‌هاي مهم مخابرات هر استان به مشتركان محسوب مي‌شود؛
منبع : خبرگزاری ايسنا
اينترنت پرسرعت ديگر نياز اكثر خانواده‌هاي امروزي محسوب مي‌شود و افراد براي ثبت نام اينترنتي، خريد اينترنتي، پرداخت قبوض، مطالعه اخبار و بسياري كارهاي ديگر از اينترنت استفاده مي‌كنند و به همين دليل افزايش پورت‌هاي پرسرعت اينترنتي بيش از هر چيز براي مخابرات استان‌ها دغدغه شده است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، افزايش و عرضه پورت‌هاي پر سرعت اينترنتي در دو سال اخير از فعاليت‌هاي مهم مخابرات هر استان به مشتركان محسوب مي‌شود؛ چندي پيش معاون طرح و مهندسي مخابرات استان تهران با اشاره به طرح فيبر نوري اين شركت مخابرات به ايسنا گفت: در حال حاضر پروژه GPON آغاز شده و در دو منطقه تهران در حال اجرا است.

سميع‌الله صادقي درباره تعداد پورت‌هاي ADSL اظهار كرد: تعداد پورت‌هاي موجود مخابرات استان تهران، در حال حاضر ۲۰۰ هزار پورت توزيع‌ شده است كه قصد داريم تا پايان سال ۹۱ اين تعداد را به ۵۰۰ هزار پورت ديگر توزيع كنيم.

سرعت پهناي باند اين پورت‌ها طبق آيين‌نامه‌ ۱۲۸ است كه سازمان‌هاي پژوهشي، آموزشي و تجاري با گرفتن مجوز مي‌توانند از سرعت‌هاي بالاتر برخوردار شوند.

اما پيشتراز آن مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه مخابرات استان تهران گفته بود: تا پایان سال جاری تعداد پورت‌های پرسرعت به ۶۰۰ هزار پورت افزایش یافته و ۳۰۰ هزار تلفن ثابت به تلفن‌های مشغول به کار این استان افزوده می‌شود.

همچنين از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از ۵۰ هزار پورت پرسرعت در مراكز مخابراتي استان‌هاي تهران و البرز به مردم واگذار شده كه رشد ۲۸ درصدي را نشان مي‌دهد. 

صادقي، معاون توسعه و مهندسي شركت مخابرات استان تهران - با بيان اين مطلب گفت:‌ در مجموع در استان‌هاي تهران و البرز بيش از ۲۳۰ هزار پورت ADSL به مردم واگذار شده كه حدود ۱۳۰ هزار پورت آن مربوط به يكساله اخير بوده است.

وي افزود:‌ بيشترين واگذاري سرويس ADSL مربوط به مخابرات منطقه دو با ۴۴ هزار پورت و پس از آن استان البرز با ۳۲ هزار پورت و اداره كل مخابرات منطقه ۸ نيز با ۲۷ هزار پورت بيشترين واگذاري اين سرويس به مردم را داشته‌اند.

وي اظهار كرد:‌ از ابتداي سال جاري تا پايان تيرماه بيشترين سرويس ADSL توسط مخابرات منطقه البرز با ۹ هزار و ۳۷ پورت و اداره كل مخابرات منطقه ۵ با ۸ هزار و ۳۱ پورت و مخابرات منطقه ۳ با ۷ هزار و ۶۲ پورت رتبه‌هاي اول تا سوم واگذاري اين سرويس را دارند.

با راه‌اندازي سامانه (CRM)‌ مديريت ارتباط با مشتريان ۲۸۲۸ در مناطق مختلف استان تهران سرعت واگذاري سرويس ADSL افزايش داشته است. علاوه بر سرعت واگذاري‌ ADSL در مناطق سعي شده روند كيفيت سرويس ADSL نيز بهبود يابد و سرويس‌هاي متنوعي واگذار شود كه در اين راستا طرح ارائه سرويس ADSL حجمي در مراكز مخابراتي اداره كل مخابرات منطقه هفت به مردم آغاز شده اين طرح بزودي در تمامی مناطق مخابراتي به اجرا در مي‌آيد.
کد مطلب : 2271
https://aftana.ir/vdcd.50x2yt0xfa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی