دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جالب است ۰
رییس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات:

برای الکامپ یک نفر تصمیم نمی گیرد

واگذاری مجوز این نمایشگاه به بخش خصوصی اتفاق مبارکی است که باید به آن ارج نهاد؛ اتفاقی که ممکن است بتواند الکامپ را از رخوت چندساله‌اش خارج کند.
منبع : هفته نامه عصر ارتباط
قطعا بمب خبری الکامپ هجدهم هفته گذشته روی نام مسعود شنتیایی کار گذاشته شده بود؛ چهره‌ای که طی چهارسال گذشته کمتر در رسانه‌ها دیده شد تا اینکه در اواخر سال ۹۰ ردپای خبری خود را در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بر سر قضایای منشور همکاری میان اتاق و وزارت ارتباطات نشان داد. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،شنتیایی فارغ از تمام حاشیه‌ها و اختلافات سنتی‌اش با تشکل‌هایی همچون نظام صنفی رایانه‌ای، هم اکنون علاوه بر ریاست مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات که ساختار نامعلومی هم دارد، به عنوان نائب رئیس سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات و رییس کمیسیون ICT و تجارت الکترونیکی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران شناخته می‌شود. 

او که اصرار دارد بگوید متولی اصلی الکامپ هجدهم اتاق بازرگانی و تشکل‌های ICT آن هستند معتقد است واگذاری مجوز این نمایشگاه به بخش خصوصی اتفاق مبارکی است که باید به آن ارج نهاد؛ اتفاقی که ممکن است بتواند الکامپ را از رخوت چندساله‌اش خارج کند.
 
شنتیایی به سابقه پیگیری کمیسیون ICT اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برای برگزاری الکامپ اشاره می‌کند و می‌گوید:از سال گذشته نمایندگان اتاق بازرگانی و اعضا کمیسیون ICT به عنوان نماینده بخش خصوصی متقاضی برگزاری این نمایشگاه بودند. 

سرانجام پس از جلسات و مذاکرات مختلفی که با شورای سیاست‌گذاری سازمان توسعه تجارت صورت گرفت قرار شد تشکل‌های فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی ایران متولی برگزاری الکامپ امسال باشد.

او تعداد تشکل‌های فناوری اطلاعات اتاق را ۱۴ تشکل برآورد کرده و ادامه می‌دهد:شورای سیاست‌گذاری که به این منظور در اتاق بازرگانی تشکل می‌شود مجری الکامپ را از میان انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها انتخاب خواهد کرد و قطعا شرکتی انتخاب خواهد شد که دارای توان‌مندی‌ها، تجارب و استانداردهای لازم است ؛ بنابراین لازم است تاکید ‌کنم که مرجع تصمیم‌گیر فرایند‌ها و جریان‌ برگزاری الکامپ هجدهم یک فرد نخواهد بود.

رئیس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات طولانی شدن ارائه مجوز الکامپ را عاملی برای کندکردن برنامه‌ریزی‌ها عنوان می کند و معتقد است :متاسفانه امسال هم مانند سال‌های گذشته به دلیل تشریفات اداری و عدم تصمیم‌گیری به موقع، زمان زیادی از دست رفته است اما تلاش ما این است که از تمام صاحب‌نظران و متقاضیان صنفی دعوت کنیم که برنامه‌ها و پیشنهادهای خود را برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه با اتاق بازرگانی به اشتراک بگذارند؛ همان‌طور که مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات طی سه دوره برگزاری الکامپ بدون هیچ چشم‌داشتی به مجریان امر از جمله نظام صنفی رایانه‌ای کمک کرد تا تخفیف‌های لازم گرفته شود.

او انحصارطلبی را مهم‌ترین آفت صنف فناوری اطلاعات طی سال‌های گذشته می‌داند و ادامه می دهد:قطعا بدون متمرکز کردن نیروهای صنفی نمی‌توان به هدف مشترک در الکامپ دست پیدا کرد و متاسفانه این انحصارخواهی‌ها و خودبزرگ‌بینی که سال‌ها گریبان صنف بوده همواره به ضرر عموم اعضا تمام شده است.
کد مطلب : 2479
https://aftana.ir/vdcd.50x2yt0ona26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی