دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جالب است ۰
با اختصاص یک دهه زمان و توجه به طراحی گوشی‌های مختلف نوکیا که در طول زمان تغییر کرده‌اند، فهرستی از عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین گوشی‌های نوکیا تهیه کرده‌ایم.
منبع : وبلاگ رسمی نوکیا
نوکیا همیشه یکی از موفق‌ترین برندها در زمینه طراحی‌ بی‌نظیر محصولاتش است. دو گوشی Lumia ۹۰۰ و Nokia N۹ نمونه‌های بارزی از این موفقیت چشمگیر هستند.اما تنها این دو گوشی نیستند. قدمت ابتکار در طراحی و ایده‌های نوین به تاریخ افتتاح این شرکت و تولید گوشی‌های موبایل برمی‌گردد. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،با اختصاص یک دهه زمان و توجه به طراحی گوشی‌های مختلف نوکیا که در طول زمان تغییر کرده‌اند، فهرستی از عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین گوشی‌های نوکیا تهیه کرده‌ایم؛ گوشی‌هایی که روزی در دست بسیاری از مردم سراسر دنیا بوده‌اند.

ما این بار نمی‌خواهیم روی خط زمان پیش برویم تنها می‌خواهیم مدل‌های مورد علاقه در طراحی، کارایی و امکانات متفاوت دست‌چین کنیم.

به نظر منطقی می‌آید که با مدل‌های Asha ۳۰۰ و Asha ۳۰۳ شروع کنیم که جدیدترین و جوان‌ترین گوشی‌های نوکیا هستند. نظرات در مورد این گوشی‌ها متفاوت است: Asha ۳۰۰ ظاهری جذاب و عجیب دارد و Asha ۳۰۳ مدرن و اورجینال است. اما طراحی این گوشی‌ها نسبت به گوشی‌هایی که در ادامه نام می‌بریم خیلی عجیب و غریب نیستند.

با در نظر گرفتن صفحه‌کلید QWERTY گوشی Asha ۳۰۳، جالب است نگاهی هم به یک گوشی متفاوت دیگر مانند X۵-۰۱ با صفحه‌کلید QWERTY بیاندازیم؛ این گوشی مدل همتای ۵۵۱۰ است که یک دهه بزرگتر و جدیدتر شده است.‌

 
۵۵۱0 با برخورداری از صفحه‌کلید QWERTY در ۵ ردیف که برای پیام کوتاه استفاده می‌شد، در زمان خودش پیشگام بود.

۵۵۱۰ امکانات دیگری نیز در درون خودش پنهان کرده است؛ امکاناتی نظیر پخش و ضبط MP۳ و ۵ بازی از پیش نصب شده شامل Snake II.

شاید جالب‌ترین طراحی در گوشی‌های نوکیا مدل‌هایی باشند که کمی حالت دوار و انحنا دارند. ۸ سال به عقب برمی‌گردیم؛ یعنی سال ۲۰۰۴٫ به گوشی نوکیا ۷۷۱۰ می‌رسیم؛ یک گوشی مستطیل شکل با چندین انحنا که بیشتر شبیه فرمان یک خوردوی فرمول ۱ است تا یک گوشی موبایل. این گوشی دوربین یک مگاپیکسل و صفحه‌نمایش مقاومتی داشت؛ امکاناتی که در همان سال برای خودش بسیار عجیب و حیرت‌انگیز بود. 


کافی است تصور کنید جیمز باند از داشتن Nokia ۷۶۰۰ در آن زمان به خود می‌بالید. این گوشی بیشتر شبیه چشم آدم فضایی‌ها بود که صفحه‌نمایش آن به عنوان کره چشم در مرکزش قرار داشت. بدنه این گوشی کاملا منحنی نبود؛ اما بخش‌هایی از آن انحنای خاص خود را داشت. کلیدها با آرایش عجیب و غریبشان دورتادور صفحه‌نمایش را احاطه کرده‌اند؛ تقریبا مثل ۳۶۵۰ که یک صفحه‌کلید کاملا مدور دارد.


پس از این نوبت می‌رسد به نوکیا ۳۲۵۰ که ۷ سال پیش تولید شد. این گوشی طراحی فوق‌العاده عجیب و صفحه‌کلیدی داشت که می‌چرخید.

شما می‌توانستید با چرخاندن صفحه‌کلید در قسمت پایین به کلیدهای اختصاصی پخش موسیقی در پشت گوشی دسترسی داشته باشید.
 


۷۳۷۰ هم کاربردی مشابه داشت. که قاب آن ۱۸۰ درجه می‌چرخید تا صفحه‌کلید پشتش آشکار شود. اگر چه این گوشی با امکانات عجیب و غریبش زیادی شلوغ شده بود، اما برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند از گوشی خود به عنوان دکور و برای خودنمایی استفاده کنند، یعنی کمی شبیه ۷۵۰۰ است که ظاهری شبیه به گوشی‌های زمان آینده داشت. این گوشی محصول سال ۲۰۰۸ بود اما به راحتی می‌توان آن را مربوط به سال ۲۰۸۰ تصور کرد. زیرا بافت سطح بدنه ۱۴ میلی‌متری به این گوشی شکل منشور سیاه رنگ می‌دهد.

البته گوشی‌هایی که در اینجا نام بردیم مربوط به برجسته‌ترین و مبتکرانه‌ترین طراحی‌های نوکیا طی ۱۰ سال اخیر بودند. به همین منظور با نگاهی به دهه گذشته خواستیم تغییر فناوری و طراحی از ۵۵۱۰ نوکیا تا N-Gage و از Nokia ۷۲۸۰ تا Asha ۳۰۳ را مرور کنیم. حتما در طی این سال‌ها دیدید که برای هر سلیقه‌ای یک نوع گوشی با طراحی خاص وجود داشت.
کد مطلب : 2516
https://aftana.ir/vdcf.yd0iw6dtvgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی