دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جالب است ۰
کمبود حضور زنان در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال‌های اخیر کاملا احساس شده و حالا این موضوع آنقدر اهمیت پیدا کرده است که ارگان‌ها و سازمان‌های مختلفی برای حمایت از زنان در عرصه تکنولوژی تشکیل شده‌اند.
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد
دنیای تکنولوژی در سال‌های اخیر شاهد حضور فعال و تاثیر گذار زنان بوده است. در واقع برخلاف بعضی صنایع دیگر، تکنولوژی هنوز آنقدرها مردانه نشده است و زنان در بخش‌های مختلف آن در پست‌ها و سمت‌های مختلف فعال هستند. کمبود حضور زنان در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال‌های اخیر کاملا احساس شده و حالا این موضوع آنقدر اهمیت پیدا کرده است که ارگان‌ها و سازمان‌های مختلفی برای حمایت از زنان در عرصه تکنولوژی تشکیل شده‌اند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، بعضی از این سازمان‌ها عبارتند از: مرکز ملی زنان و فناوری اطلاعات که در زمینه زنان کارآفرین در عرصه تکنولوژی و شرکت‌ها فعالیت می‌کند، Golden Seeds منبع سرمایه‌گذار برای حمایت از زنان در جهت راه‌اندازی و تاسیس شرکت‌های نوظهور عرصه تکنولوژی، انجمن زنان در عرصه تکنولوژی بین‌المللی که انجمنی برای زنان حرفه‌ای فعال در بخش تکنولوژی و حامی فرصت‌های شغلی در بخش‌های مرتبط با اینترنت است و موسسه آنیتا بورگ برای زنان و تکنولوژی که قبلا به نام موسسه زنان در تکنولوژی فعالیت می‌کرد. 

با این اوصاف و با وجود چنین سازمان‌ها و انجمن‌های حمایتی اصلا دور از انتظار نیست که میزان حضور زنان در بخش‌های مختلف تکنولوژی در سال‌های اخیر پر رنگ‌تر شده و افزایش پیدا کرده است. در این سال‌ها مگ وایتمن بعد از حضور تاثیر گذارش به عنوان ريیس و مدیرعامل در شرکت eBay به عنوان مدیرعامل وارد شرکت HP شد، ویرجینیا رومتی در سال ۲۰۱۱ به عنوان مدیرعامل شرکت بزرگ و قدیمی IBM انتخاب شد، شرلی سندبرگ که مدیر بخش عملیات شرکت فیس بوک بود بعد از تلاش‌های موفقیت آمیزش برای فعال کردن بخش تبلیغات این شرکت و ورودش به بورس به عنوان اولین عضو زن هیات مدیره فیس بوک انتخاب شد و بالاخره آخرین تغییرات زنانه شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مربوط به شرکت Yahoo بود که مدتی پیش «ماریسا مایر» یکی از مدیران ارشد شرکت گوگل را به عنوان مدیر عامل انتخاب و معرفی کرد.

ماریسا مایر در حالی وارد شرکت Yahoo شده است که این شرکت درگیر مشکلاتی مانند عدم کفایت مدیرعامل پیشین به دنبال عدم ارائه مدرک دانشگاهی‌اش و البته کاهش چشمگیر قیمت سهام و درآمد بود. حالا بسیاری از کارشناسان منتظرند تا ببینند حضور این مدیرعامل زن چه تاثیری در آینده شرکت Yahoo خواهد داشت. 

کد مطلب : 2522
https://aftana.ir/vdcc.iqia2bqpila82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی