جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰
طراحی حملات سایبری فلیم و مینی فلیم علیه ایران، قطع دسترسی ۳۵۰ هزار کاربر به اینترنت، باز شدن پای ویروسها به رایانه های مک و ... از جمله رویدادهای مرتبط با ویروسها و بدافزارها بودند که در یکسال گذشته رخ داده است.
منبع : خبرگزاری مهر

طراحی حملات سایبری فلیم و مینی فلیم علیه ایران، قطع دسترسی ۳۵۰ هزار کاربر به اینترنت، باز شدن پای ویروسها به رایانه های مک و طراحی یو اس بی ویژه از بین بردن ویروسهای رایانه های شخصی و همچنین معرفی برترین آنتی ویروسهای سال از جمله رویدادهای مرتبط با ویروسها و بدافزارها بودند که در یکسال گذشته رخ داده است.

همکاری گروه‌های سایبری استاکس‌نت و فلیم علیه ایران

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت اطلاعات)، محققان در سالی که گذشت اعلام کردند که گروه‌هایی که مسئول حملات سایبری استاکس‌نت و فلیم بودند در مراحل اولیه هرکدام از حمله‌ها با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

کسپرسکی اعلام کرد که تیم هر دو گروه حمله سایبری دست کم یکبار با یکدیگر به اشتراک کد منبع پرداخته اند. 

براساس اعلام کسپرسکی، آنچه ما دریافتیم شاهد بسیار قوی در این رابطه بود که سلاح های سایبری استاکس‌نت و فلیم به یکدیگر مرتبط هستند.

همکاری آمریکا و اسرائیل در طراحی ویروس "فلیم" علیه برنامه هسته ای ایران

براساس گزارش های منتشر شده به نقل از مقامات غربی، همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی در طراحی ویروس مشهور به فلیم (Flame) برای اختلال در برنامه هسته ای ایران فاش شد.

براساس اعلام این مقامات آشنا با این عملیات، این اقدام با مشارکت سازمان امنیت ملی آمریکا، سازمان سیا و نیروی نظامی رژیم صهیونیستی صورت گرفته که دربرگیرنده استفاده از نرم افزار مخربی چون ویروس استاکس نت برای اختلال در تجهیزات غنی سازی هسته ای ایران بوده است.

یکی از مقامات عالی رتبه اطلاعات آمریکا با اشاره به این که این مسئله مرتبط به آماده شدن برای مبارزه با نوع دیگری از یک اقدام مخفیانه است، افزود، عناصر فلیم و استاکس نت بخشی از حملات گسترده تر است. 

گردآوری اطلاعات سایبر علیه برنامه هسته ای ایران راهی برای از بین بردن این برنامه خواهد بود.

نفوذ اسب تروا در مرکز دانلود برنامه های اجرایی اپل و گوگل

بر اساس یافته‌های کارشناسان کسپرسکی، اسب تروآی جدیدی در دو سرویس آنلاین App Store و Google Play منتشر شد که دفترچه تلفن کاربران را سرقت کرده و روی سرور مشخصی بارگذاری می‌کند.

کاوشگران ویروس شرکت کسپرسکی در پی درخواستی از سوی یک اپراتور روسی به نام MegaFon، برنامه موبایلی Find and Call را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که قسمتی از خدمات این نرم‌افزار با عنوان Find your friends بی سر و صدا و بدون آگاهی کاربران، اطلاعات و شماره های دفترچه تلفن آنها را روی سرور نویسندگان این برنامه بارگذاری می‌کند.

این در حالی است که هنگام بارگذاری یا همان "سرقت" اطلاعات دفترچه های تلفن، هیچ گزینه‌ای برای کسب اجازه از کاربران و رضایت آنها از انجام این کار وجود ندارد. 

معرفی برترین آنتی ویروس های سال ۲۰۱۲ 

موسسه AV-Comparatives براساس جمع بندی تست های انجام شده بر روی آنتی ویروس های رایانه ای در طول سال ۲۰۱۲ چهار آنتی ویروس را به عنوان برترین های دنیا معرفی کرد.

آزمون های موسسه AV-Comparatives هر ساله بر روی بیش از ۲۳ آنتی ویروس برتر از نقاط مختلف دنیا انجام می شود و محصولات شرکت های عرضه کننده آنتی ویروس از جنبه های مختلف مورد تست قرار گرفته و بررسی می شوند و گزارش آخر سال این موسسه براساس جمع بندی تست های انجام شده بر روی آنتی ویروس ها در طول سال منتشر می شود.

براین اساس در انتخاب برترین آنتی ویروس های سال ۲۰۱۲ ، چهار آنتی ویروس رایانه ای از میان ۲۳ آنتی ویروس به عنوان برترین های دنیا معرفی شدند.

در آزمون تشخیص امسال، آویرا با تکرار موفقیت سال گذشته خود، امسال نیز در رده اول جدول مقایسه ای آنتی ویروس ها قرار گرفت و نشان نقره به کسپرسکی و دو نشان برنز به طور مشترک به بیت دیفندر و اف سکیور اختصاص یافت. 

ادامه دارد ....

کد مطلب : 5135
https://aftana.ir/vdcf.mdtiw6dytgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی