شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
اختصاصی افتانا

مجازی‌سازی داده چیست؟

آنچه باید درباره مجازی‌سازی داده بدانید
مجازی‌سازی داده یک روش سریع یکپارچه‌سازی داده است که دسترسی به اطلاعات را تسهیل می‌بخشد.

مجازی‌سازی داده یک روش سریع یکپارچه‌سازی داده است که دسترسی به اطلاعات را تسهیل می‌بخشد. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، رویکرد تسهیل شده مجازی‌سازی داده به کسب‌وکارها این توان را می‌دهد تا آگاهی بیشتری در خصوص داده‌های کسب‌وکار خود به‌دست بیاورند و پاسخ‌گوی تحلیل‌ها و گزارش‌های در حال تغییر و نیازهای هوش تجاری (BI) باشند و نیز تا ۵۰ - ۷۵ درصد در تکثیر و تجمیع داده‌ها صرفه‌جویی کنند.

دلیل ‌استفاده ‌از مجازی‌سازی ‌داده‌ چیست؟
امروزه با توجه به حجم زیاد داده، تفاوت بین پیشگامان و بازنده‌های کسب‌وکار در نحوه استفاده آنها از داده‌هایشان برای دست‌یابی به خروجی‌های بهتر و ماندن در عرصه رقابت است. 

کسب‌وکارهایی که با موفقیت از داده‌ها بهره می‌برند در رقابت‌ها پیشتاز هستند و کسانی که از این کار رو برمی‌گردانند از بقیه عقب می‌افتند. 

مجازی‌سازی داده یک دسترسی فوری به همه داده‌های موردنیاز شما در روش دلخواه‌تان فراهم می‌آورد: سازمانی، ابری، داده‌های بزرگ (Big Data) و غیره. 

روش سنتی تکثیر داده و منابع جدید داده و انتقال داده به ابر، محرک‌های مهمی برای یک راهکار سریع‌الانتقال در کسب‌وکار است که یک نگرش منطقی یکپارچه و به‌هنگام درخصوص همه داده‌ها به‌دست می‌دهد.

مزایای ‌مجازی‌سازی ‌داده‌ها چیست؟
مجازی‌سازی داده سیسکو از جهات بسیاری برای شما سودمند واقع خواهد شد. 

- تصمیم‌گیری بهتر برای کسب‌وکار؛ دستیابی به آگاهی‌های بیشتر در خصوص کسب‌وکار خود با استفاده از تمام داده‌ها؛ این ابزار سلف‌سرویس کسب‌وکار به کارکنان شما امکان می‌دهد تا به همه داده‌های موردنیازشان در سریع‌ترین زمان و روش دلخواه خود دسترسی داشته باشند. 

- سرعت عمل بیشتر: پاسخ‌گویی سریع‌تر به تحلیل‌های همیشه در حال تغییر و نیازمندی‌های هوش تجاری. مجازی‌سازی داده به نسبت یکپارچه‌سازی سنتی داده‌ها به میزان ۵ تا ۱۰ برابر سریع‌تر به راهکار منتهی می‌شود. 

- کاهش هزینه‌ها: صرفه‌جویی ۵۰ تا ۷۰ درصدی با حذف تکثیر داده. مجازی‌سازی داده از طریق یکپارچه‌سازی داده‌ها به شما امکان می‌دهد تا بهره‌وری از سرور کنونی و سرمایه‌گذاری روی ذخیره‌سازی را افزایش دهید. رویکرد تسهیل شده مجازی‌سازی داده باعث کاهش پیچیدگی‌ها و حفظ سرمایه می‌شود. 

- کارآمدی بهینه‌سازی شده IT: سوییت مجازیسازی داده سیسکو، ابزارهای اتوماسیون و یک رابط کاربری با کاربرد آسان در اختیار دارد و بنابراین کارمندان IT شما می‌توانند کارایی و راندمان کاری خود را بالا ببرند و نگرش‌های مدنظر کسب‌وکار در خصوص داده را ارتقا داده و مدیریت کنند. Business Directory به کاربران و بخش IT امکان می‌دهد تا به نحو مطلوب‌تری در روند توسعه داده‌ها مشارکت داشته باشند و به این ترتیب بخش IT می‌تواند سریع‌تر پاسخ‌گوی نیازهای کسب‌وکار باشد. 

نحوه کارایی مجازی‌سازی داده
- نوع نگرش‌های کسب‌وکار در مجازی‌سازی داده، دسترسی بلادرنگ کاربران کسب‌وکار به داده‌های موردنیازشان را فراهم می‌آورد و آنها را از پیچیدگی‌های IT در امان نگه می‌دارد. 

- نصب - شروع سریع و تنظیم موفق با هم‌پوشانی قابل تطبیق در زیرساخت کنونی. 

- توسعه: کارکنان IT شما در مجازی‌سازی داده از تحلیل داده عمیق، طراحی توسعه ابزارها برای خلق نگرش‌ها و رویکردهای مدنظر کسب‌وکار بهره می‌برند (که همچنین با نام خدمات داده شناخته می‌شود). کاربران تجاری می‌توانند از طریق دایرکتوری داده کسب‌وکار که بسیار کاربرپسند است به نگرش‌های ایجادشده دسترسی یابند. 

- اجرا: زمانی که کاربران کسب‌وکار شما یک گزارش را اجرا کرده یا یک داشبورد را رفرش می‌کنند، موتور جستجوگر توانمند مجازی‌سازی داده به منابع داده‌ها دسترسی پیدا می‌کند و اطلاعات درخواست شده را به‌طور دقیق انتقال می‌دهد. 

- مدیریت: عملکردهای مدیریت، نظارت، امنیت و کنترل، تضمین‌کننده مقیاس‌پذیری، اطمینان‌بخشی و امنیت هستند. ابزارهای اتوماسیون درواقع انتقال و ارتقای ساختارها و تنظیمات در تمام فضای مجازی‌سازی را تسهیل می‌بخشند و از میزان خطرات می‌کاهند. 

پلتفرم مجازی‌سازی داده سیسکو تمامی این قابلیت‌ها را در یک راهکار کامل و سریع‌الانتقال با گزینه‌هایی که در ادامه از آنها بحث می‌شود ارائه کرده است: 

- دایرکتوری کسب‌وکار: کاربران کسب‌وکار از این ابزار سلف‌سرویس مبتنی بر وب برای آسان پیدا کردن داده‌های موجود کسب‌وکار و کاربرد آنها استفاده می‌کنند. 

- شاخه فعال (Active Cluster): تنظیم عملکردها و حفظ تداوم دسترسی به خدمات داده به‌صورت پایه‌ای.
- Adapter: تسهیل و تسریع دسترسی به طیف وسیعی از منابع داده‌ای شامل اپلیکیشن‌های پرکاربرد سازمانی، منابع داده چندوجهی و ارتباطی مانند big data با بالاترین قدرت. 

- مدیریت راه‌اندازی (Deployment Manager): اتوماتیک‌سازی و انتقال فرآورده‌ها، ساختارها و تنظیمات از یک نمونه CIS به دیگری در راه‌اندازی‌های با مقیاس بالا و نیز پایین آوردن میزان خطر در زمان نصب و راه‌اندازی. 

زمان استفاده از مجازی‌سازی داده
شما می‌توانید از مجازی‌سازی داده برای قدرت بخشیدن به طیف وسیعی از اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.
- Agile BI و Analytic: افزایش بیشتر آگاهی‌ها 

- بسط انباره داده (Data Warehouse Extension): افزایش بازگشت سرمایه‌گذاری‌ها روی انباره داده. 

- طراحی مجازی‌سازی داده (Data Virtualization Architecture): دست‌یابی سریع به اطلاعات و کاهش هزینه‌ها. 

- یکپارچه‌سازی داده‌ها: یکپارچه‌سازی داده‌های بزرگ، ابر، SAP، اپلیکیشن‌های اوراکل و سایر منابع به سهولت هرچه‌ تمام‌تر. 

- انباره داده‌های منطقی (Logical Data Warehouse): مدرنیزه کردن طراحی مدیریت اطلاعات و تسهیل دسترسی به داده‌ها در زمان واقعی. 

- راهکارهای صنعتی و کسب‌وکار: پشتیبانی از نیازهای منحصربه‌فرد کسب‌وکار.

زمان‌ استفاده ‌نکردن‌ از مجازی‌سازی ‌داده‌ها
مجازی‌سازی داده درواقع نمی‌تواند پاسخی برای هر مشکل یکپارچه‌سازی داده‌ها باشد. بعضی اوقات تجمیع داده‌ها در انباره یا داده‌گاه، همراه با ETL یا ELT راهکار مناسب‌تری برای استفاده از داده‌ها در موارد خاص است. بعضی اوقات هم ترکیبی از تمام این موارد بهترین جواب ممکن است. شما می‌توانید برای تصمیم‌گیری در مورد زمان استفاده از مجازی‌سازی داده، یکپارچه‌سازی داده‌ها یا شاید ترکیبی از این دو از ابزار استراتژی یکپارچه‌سازی داده سیسکو (Data Integration Strategy Decision Tool) کمک بگیرید.

چمدان‌ کسب‌وکار در مجازی‌سازی ‌داده‌ها چیست؟
مجازی‌سازی داده‌ها یک چمدان از ملزومات کسب‌وکار را با خود دارد. درایورهایی که در ادامه آمده‌اند مجازی‌سازی داده‌ها را به یک «امر حتمی» برای سازمان‌های بزرگ کنونی مبدل کرده‌اند. 

- کاهش خطر: در مجازی‌سازی داده‌ها آگاهی‌های مرتبط با به‌روزرسانی دقیقه‌ای کسب‌وکار به شما برای مدیریت خطرات کسب‌وکار و کاهش حوادث پی‌آیند کمک می‌کند. 

- بهینه‌سازی تکنولوژی: مجازی‌سازی داده‌ها باعث افزایش بهره‌وری از سرور کنونی و صرفه‌جویی در سرمایه می‌شود. به هر میزان که فضای ذخیره‌سازی کمتری موردنیاز باشد، در میزان نظارت و سخت‌افزارها صرفه‌جویی اساسی صورت می‌گیرد.
 
- راندمان کاری کارکنان: فضای طراحی و توسعه با کاربری آسان و بهره‌وری بالا در مجازی‌سازی داد‌ه‌ها کارآمدی و راندمان کاری کارکنان IT را بهبود می‌بخشد. دایرکتوری کسب‌وکار در مجازی‌سازی داده‌های سیسکو برای کاربران کسب‌وکار یک دایرکتوری سلف‌سرویس مبتنی بر وب ارائه می‌دهد که یافتن داده‌های موجود کسب‌وکار و استفاده از آنها را امکان‌پذیر می‌سازد. 

- سرعت عمل: پروژه‌های مجازی‌سازی داده سریع‌تر کامل می‌شوند و بنابراین امتیازات یک کسب‌وکار زودتر به نتیجه می‌رسند.

نحوه‌ راه‌اندازی‌ و نصب ‌مجازی‌سازی ‌داده‌ها
مجازی‌سازی داده‌ها با یک هم‌پوشانی قابل تطبیق با زیرساخت موجود به‌سرعت نصب می‌شود. شما م‌یتوانید تطبیق‌دهی مجازی‌سازی داده‌های خود را با پروژه‌های خاص که نیازمند اطلاع‌رسانی‌های سریع هستند شروع کنید. 

همچنین شما قادر هستید مجازی‌سازی داده‌ها را در یک بعد سازمانی وسیع‌تر، با معانی معمول و با الگوی طراحی و اهداف مشترک و در یک مرکز صلاحیت یکپارچه‌سازی (Integration Competency Center) به‌کار ببندید. 

برای اینکه درباره نصب موفق مجازی‌سازی داده و سرعت عمل در کسب‌وکار چیزهای بیشتر بیاموزید باید به ورای یکپارچه‌سازی سنتی داده‌ها بروید و یک تلاش مشارکتی با مشتری‌های ما داشته باشید که مطالعات راه‌اندازی در ده سازمان را شامل می‌شود. 

مرجع: خبرنامه اختصاصی شرکت پیشرونگار هدف

کد مطلب : 10005
https://aftana.ir/vdcftxdy.w6dxxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی