جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰
ویندوز ۸ به كاربران اجازه خواهد داد با ID های Windows Live خود بر روی كامپیوترهای شخصی مختلف لاگین نمایند. این كار به شما اجازه خواهد داد تنظیمات یكسان و داده ها را از یك كامپیوتر به كامپیوتر دیگر منتقل نمایید
منبع : مرکز ماهر
افتانا - گشت و گذار در اینترنت نیازمند این است كه از كلمات عبور استفاده نمایید. ولی این پروسه هرگز ساده یا كاملا امن نبوده است. اغلب مردم یا سعی می­كنند كلمات عبور زیادی را به خاطر بسپارند، یا اینكه به سادگی از كلمات عبور یكسان برای تمامی حساب­های كاربری خود استفاده می­كنند. اما هر دو روش در را برای هكرها برای دسترسی به اطلاعات شخصی شما باز می­گذارد.

چیزی كه به آن نیاز است، یك روش ساده اما امن است. یك مدیر برنامه در تیم امنیت و هویت مایكروسافت توضیح می­دهد كه چگونه ویندوز ۸ و IE۱۰ سعی خواهند كرد چنین روشی را به كار بگیرند.

نسخه جدید IE به كاربران اجازه خواهد داد نام­ها و كلمات عبور حساب­های كاربری خود را برای تمامی وب سایت­ها و بسیاری از برنامه های مورد استفاده، ذخیره كرده و سپس به آن دسترسی یابند. شما می­توانید انتخاب كنید كه IE۱۰ اطلاعات اعتباری شما را به طور امن ذخیره نماید و سپس، زمانی كه شما یك سایت محافظت شده توسط كلمه عبور را مشاهده می­كنید، آنها را به طور خودكار بازیابی نماید.
برنامه های Metro-style جدید نیز می­توانند همین ویژگی را ارائه دهند، چرا كه برنامه نویسان قادر خواهند بود برنامه های خود را با قابلیت ذخیره سازی و بازیابی نام­های كاربری و كلمات عبور طراحی كنند.

علاوه بر این، ویندوز ۸ به كاربران اجازه خواهد داد با ID های Windows Live خود بر روی كامپیوترهای شخصی مختلف لاگین نمایند. این كار به شما اجازه خواهد داد تنظیمات یكسان و داده ها را از یك كامپیوتر به كامپیوتر دیگر منتقل نمایید.

این كار شامل همسان سازی اطلاعات لاگین در تمامی كامپیوترهای ویندوز ۸ شما است و به شما این اطمینان را می­دهد كه كلمات عبور شما بر روی هر كامپیوتری كه انتخاب كرده و از طریق Windows Live ID به آن وارد شوید، منتقل می­شود. در نتیجه شما می­توانید یك كلمه عبور پیچیده برای هر حساب آنلاین خود انتخاب كنید بدون اینكه نیاز باشد آن را به خاطر بسپارید، بلكه صرفا كافی است كلمه عبور Windows Live ID خود را حفظ كنید.

به گفته مدیر برنامه امنیتی مایكروسافت، زمانی كه شما اطلاعات اعتباری خود را ذخیره می­كنید، و همزمان از Windows Live ID خود برای ورود به ویندوز استفاده می­كنید، ویندوز شما را قادر می­سازد كه كلمه عبور هر حساب خود را طوری تنظیم كنید كه پیچیده و یكتا باشد.

از آنجاییكه ویندوز ۸ به طور خودكار این اطلاعات اعتباری را از طرف شما ثبت می­كند، شما هرگز نیاز ندارید آن را به خاطر بسپارید. اگر بعدا نیاز داشته باشید كلمه عبور حقیقی خود را مشاهده كنید، می­توانید آن را در «مدیر اعتبارات» خود از هركدام از PC های مورد اعتماد خود مشاهده نمایید.

ویندوز ۷ در حال حاضر یك «مدیر اعتبارت» ارائه می­دهد كه می­توانید از طریق آن نام­های كاربری و كلمات عبور خود را ذخیره كنید، ولی به نظر می­رسد نسخه مورد استفاده در ویندوز ۸ باید قابلیت­های وسیع­تر و استفاده ساده تری داشته باشد.

البته مدیریت كلمات عبور توسط ویندوز ۸ و IE۱۰ كاملا اختیاری خواهد بود. كاربرانی كه با این روش راحت نیستند، به سادگی می­توانند از آن استفاده نكنند. و روش­های جایگزینی برای آن وجود دارد.

برخی برنامه های مدیر كلمه عبور مانند RoboForm یا LastPass به شما اجازه می­دهند كلمات عبور پیچیده را برای تمامی حساب­های آنلاین خود تولید كرده، ذخیره نموده و مورد دسترسی قرار دهید. تنها چیزی كه شما باید برای حفظ امنیت به خاطر بسپارید، یك كلمه عبور اصلی برای ورود به نرم افزار است.ات عبور پیچیده برای حسابهای كاربری مختلف ارائه خواهد داد
کد مطلب : 209
https://aftana.ir/vdcebo8wijh87.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی