يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
یک سال از تاسیس و هفت ماه از ارائه خدمات پروژه پست الکترونیکی ملی با نام چاپار در شبکه می‌گذرد و ما توانستیم در این مدت در داخل و خارج از کشور سرویس ارائه دهیم.
نشست خبری دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی به مناسبت اولین سالگرد راه‌اندازی پست الکترونیکی چاپار برگزار شد.

به گزارش افتانا(پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، دکتر حمید شهریاری - دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی - در این نشست اظهار کرد: فعالیت‌های شورا در حوزه‌های مختلف به ثمر نشسته و خوشبختانه پروژه‌هایی که از شش سال پیش در نظر گرفته شده بودند، یک به یک در حال رونمایی است و در این راستا اولین تولد پروژه چاپار برگزار می‌شود.

وی افزود:‌ یک سال از تاسیس و هفت ماه از ارائه خدمات پروژه پست الکترونیکی ملی با نام چاپار در شبکه می‌گذرد و ما توانستیم در این مدت در داخل و خارج از کشور سرویس ارائه دهیم. 

شهریاری درباره فعالیت چاپار تاکید کرد:‌ چهار قابلیت جدید در این سرویس راه‌اندازی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به علاوه بر قابلیت پروتکل HTTP همچنین از پروتکل HTTPS هم راه‌اندازی شده و ای‌میل‌هایی که دریافت و ارسال می‌شود، می‌تواند با این امکان رمزنگاری شود و این‌که مورد مشاهده دیگران قرار نمی‌گیرد و این می‌تواند دستاورد جدیدی در این حوزه باشد. 

شهریاری با اشاره به امنیت ایجاد شده برای سرویس‌ ای‌میل چاپار گفت: پیش از این که مهارت در کار ایجاد شود، مهارت در امنیت این سرویس هم‌چنین برای تامین امنیت محتوا و سرویس خدمت از هر دو سو برخوردار شده است و کاربران اطمینان کامل برای مبادلات اطلاعاتشان را خواهند داشت. 

در ادامه گزارش تصویری از این مراسم را ببینید.
کد مطلب : 3787
https://aftana.ir/vdcg.79wrak9uupr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی