جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
افق اندیشه در رقابت فایروال نسل جدید

دانشگر: شناسایی مجموعه‌های توانمند به توسعه پایدار کمک می‌کند

فریبا یاراحمدی
فرشید دانشگر، مدیرعامل شرکت افق اندیشه که از شرکت‌های حاضر در رقابت فایروال نسل جدید است می‌گوید: شناسایی مجموعه‌های توانمند به توسعه پایدار کمک می‌کند.
فرشید دانشگر، مدیرعامل شرکت افق اندیشه که از شرکت‌های حاضر در رقابت فایروال نسل جدید است می‌گوید: شناسایی مجموعه‌های توانمند به توسعه پایدار کمک می‌کند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، فایروال‌ها ایجادکننده سد مستحکمی بین شبکه خصوصی و شبکه عمومی اینترنت هستند و از همین رو نقش مهمی در امنیت سایبری ایفا می‌کنند که نادیده انگاشتن آن می‌تواند تهدید بزرگی برای افراد، سازمان‌ها و حتی زیرساخت‌های حیاتی یک کشور محسوب شود. بر همین اساس به پیشنهاد کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار افتا، تولید محصول فایروال نسل جدید به رقابت گذاشته شد و پنج شرکت منتخب فعال در زمینه تولید فایروال‌ها، پای به میدان این رقابت نهادند. افق اندیشه یکی از این شرکت‌هاست.
به گزارش روابط عمومی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار افتا، گروه افق اندیشه (تاسیس سال ۱۳۸۲) فعالیت خودش رو در حوزه تولید محصولات امنیتی بومی از سال ۸۸ آغاز کرد و در سال ۹۰ موفق شد محصول بومی تجاری شده با برند «میتا» و رده‌بندی UTM تولید و آماده بهره‌برداری کند. همان سال، جزو اولین محصول‌های مورد تایید مرکز راهبردی افتا ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ارزیابی شد. طی سال ۹۵ به عنوان محصول دانش‌بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارزیابی شد.

فرشید دانشگر، مدیرعامل شرکت افق اندیشه و مدیر محصول پروژه فایروال نسل جدید درباره چگونگی انتخاب این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در این رقابت گفت: استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در این حوزه، توان بومی‌سازی با اتکا به نیروی متخصص بومی‌، توسعه محصول بر اساس نیاز‌ زیرساخت‌های کشور و مشتریان از نقاط قوت این مجموعه است. محصول فایروال ما با توسعه ماژول‌های جدید و بهبود سیستم عامل توانست نسخه‌های متعددی را طی یک دهه گذشته ارائه دهد و مشتریان متعددی در زیرساخت‌های حوزه‌های نفت، گاز نیرو، درمان، آموزش و ... از این محصول بهره‌برداری کرده‌اند. با توجه به سوابق این مجموعه و نیز دارا بودن محصول زیر بار در حوزه‌های متعدد و در اختیار قراردادن محصولات جهت ارزیابی‌های امنیتی توسط آزمایشگاه‌های مورد تایید و مرکز راهبردی افتا، پتانسیل توانایی توسعه محصول فایروال نسل جدید در این مجموعه توسط کارگروه بررسی شد و این شرکت برای حضور در این رقابت انتخاب شد.

وی درباره نحوه و مراحلی که تا کنون برای این رویداد گذرانده شد توضیح داد: آشنایی با رقابت طی جلسات توجیهی مشترک با کارگروه فنی و برگزارکننده رویداد، تدوین سند الزامات محصول مورد انتظار با مشارکت شرکت‌کنندگان در رقابت و کارگروه و برگزاری جلسات فنی جهت طرح چالش‌ها و گزارش کارکردهای انجام‌شده و ارائه برنامه زمان‌بندی تعاملاتی است که با برگزارکنندگان رویداد داشته‌ایم. تا کنون توسعه محصول مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده داخل مجموعه خودمان با شتاب و طبق زمان‌بندی پیش‌بینی شده انجام گرفته و دوستان کارگروه نیز با تعامل بسیار خوبی همکاری‌های لازم را انجام داده‌اند. با توجه به فاز زمانی (توسعه محصول) کارگروه و کمیته فنی به‌صورت کامل همکاری‌های لازم را با افق اندیشه انجام داده‌اند و قدردان هستیم.

امیدواریم بعد از توسعه محصول و اتمام پروژه نیز فارغ از اینکه رتبه نخست این رقابت به کدام مجموعه تعلق خواهد گرفت، همه شرکت‌ها یی که محصول استاندارد مورد انتظار کمیته را توسعه داده‌اند، بتوانند از حمایت‌های نهادهای مرتبط با پروژه بهره‌مند شوند.

این فعال صنعت افتا درباره میزان اثربخشی چنین رقابت‌ها و رویدادهایی، گفت: مطمئنا ‌چنین رقابت‌ها و چالش‌هایی ضمن دارا بودن چاشنی رقابت، موجب هم‌افزایی، پیشرفت و واقع‌بینی نهادهای مسئول در جهت اعتماد به توان داخلی و بومی می‌شوند و قطعا شناسایی مجموعه‌های توانمند دانش‌بنیان و بومی و بهره‌مندی از خدمات و محصولات آنها در جهت حل مسائل کشور می‌تواند مسیر را برای توسعه پایدار، اشتغال‌زایی موثر و اتکا به توان بومی هموار کند.
کد مطلب : 18565
https://aftana.ir/vdcenn8z.jh8vpi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی