پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
کنسرسیومی متشکل از ۵۰ شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات قصد دارند آزمایشگاهی به منظور سنجش استانداردهای فاوا تاسیس کنند.
منبع : هفته نامه عصر ارتباط
کنسرسیومی متشکل از ۵۰ شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات قصد دارند آزمایشگاهی به منظور سنجش استانداردهای فاوا تاسیس کنند.
 
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،طبق اعلام کنسرسیوم ایریانا در گام اول، استانداردهای نرم‌افزاری، مهم‌ترین هدف کاری این آزمایشگاه تعیین شده‌اند.

با در نظر گرفتن اینکه هم‌اکنون دو آزمایشگاه تخصصی فاوا مشغول به فعالیت هستند، آقای مسلم بیات به عنوان مدیر کل اداره استاندارد استان تهران بفرمایید رویکرد این اداره در ارائه مجوز و پرورش چنین مراکزی چیست؟ 

ما در اداره کل استاندارد استان تهران کمیته‌ای تحت عنوان کمیته فنی تشکیل دادیم که بر اساس نیازهای هر استان، اولویت‌های تاسیس آزمایشگاه‌ها را بررسی می‌کند. بنابراین با در نظر گرفتن حجم این نیازها، آزمایشگاه‌هایی می‌تواند با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شود.

این سطح از نیازها در حوزه فناوری اطلاعات تا چه اندازه هستند؟

تمام تصمیم‌هایی که در این کمیته و در سطح سازمان ملی استاندارد برای ایجاد آزمایشگاه‌های حوزه فاوا گرفته می‌شود بر اساس نیاز داخل و با توجه به تولیدات و حجم واردات در حوزه ICT است.
 
میزان حمایت‌های ما هم بر همین اساس شکل می‌گیرد. اعتقاد داریم چنانچه روند توسعه این آزمایشگاه‌ها،‌ منطق و استراتژی خاصی نداشته باشد و اگر تعداد آنها از یک حد مشخص عبور کند، ممکن است جلوی این جریان را بگیریم یا اینکه دنبال عوامل بازدارنده آن باشیم.

فرآیند اعطای مجوز به کنسرسیوم ایریانا برای تاسیس این آزمایشگاه به کجا رسید؟

ما در سطح استان تهران تنها دو آزمایشگاه همکار استاندارد داریم که یکی مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک و دیگری میزان گستر رایانه است و هیچ کنسرسیوم یا سازمانی تا به حال از ما مجوز دریافت نکرده است.

گویا کمیسیون افتا نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران هم با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و سازمان ملی استاندارد قصد دارد آزمایشگاهی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات ایجاد کند. در این رابطه چطور؟ هنوز مجوزی صادر نشده؟

تمام این متقاضیان حتی اگر آزمایشگاه‌هایی هم ایجاد کنند، تا زمانی که تاییدیه سازمان ملی استاندارد را اخذ نکنند صرفا می‌توانند در حوزه کنترل‌های درونی خدماتی را به اعضای خود ارائه کنند. 

آزمایشگاهی می‌تواند خدمات بیرونی استاندارد را عرضه کند که مورد قبول سازمان ملی استاندارد باشد و از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران یا ادارات کل استاندارد استان‌ها در سطح ملی، تاییدیه‌های معتبر را کسب کرده باشد. 

خیر، هنوز تقاضایی دریافت نکرده‌ایم. آنها باید درخواست‌شان را به ما ارائه کنند.
کد مطلب : 2164
https://aftana.ir/vdce.p8wbjh8ze9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی