شرکت مایکروسافت لایه دفاعی جدیدی برای مسدود کردن تبلیغافزارها به محصولات خود اضافه کرد.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، شرکت مایکروسافت لایه دفاعی جدیدی برای مسدود کردن تبلیغافزارها به محصولات خود اضافه کرد. تبلیغات عموماً بهعنوان برنامههای ناخواسته یا PUA دستهبندی میشوند و به برنامههایی گفته میشود که لزوما بدافزار نیستند اما میتوانند یک خطر امنیتی بهحساب آیند.
با توجه به وبلاگ مایکروسافت این برنامهها میتوانند ریسک آلوده شدن به بدافزارها را در شبکههای داخلی افزایش دهند.
ویژگی که در محصول System Center Endpoint Protection شرکت و محصولات Forefront Endpoint Protection اضافه شده است، opt-in است و بدین معناست که ادمینها میتوانند آن را فعال کنند. در نتیجه PUAها مسدود شده و برای مدت زمان تنظیم شده قرنطینه میشوند.
شرکت مایکروسافت اعلام کرد که بهترین خط مشی برای سازمانهای بزرگ آن است که به کاربران خود هشدار دهند که PUAها را دانلود نکنند.