چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 8 May 2024
جالب است ۰
گزارش منتشره آژانس فدرال مديريت اضطراري آمريکا (فما) حاکي از آن است که امنيت سايبري، مهمترين مشکل امنيتي اين کشور به شمار مي‌آيد.
گزارش منتشره آژانس فدرال مديريت اضطراري آمريکا (فما) حاکي از آن است که امنيت سايبري، مهمترين مشکل امنيتي اين کشور به شمار مي‌آيد.
 
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،گزارش آمادگي ملي سالانه آژانس فدرال مديريت اضطراري آمريکا حاکي از آن است که سالانه حدود دو سوم شرکت‌هاي اين کشور قرباني حوادث سايبري يا افشاي اطلاعات مي‌شوند.

در اين حوادث، اطلاعات امنيتي عمدا يا به صورت غير عمد کپي شده، انتقال يافته يا از سوي افرادي که نبايد به آن دسترسي داشته باشند، دزديده مي‌شود.

اين در حالي است که دولت آمريکا مي‌گويد واشنگتن آمادگي جمعي را عليه اين تهديدها افزايش داده است.

آژانس فدرال مديريت اضطراري آمريکا که يکي از آژانس‌هاي زير نظر اداره امنيت داخلي اين کشور است، اعلام کرد: به منظور کاهش احتمال درز اطلاعات، اقداماتی چون جمع آوري اطلاعات، از سوي برخي شرکت‌ها و دولت فدرال صورت مي‌گيرد.

ياکوب جفرز مهرن، کارشناس امنيتي کامپيوتر در نيويورک گفت: ما کاملا در طرف بازنده هستيم. هر زمان که اطلاعات به روز مي‌شود، هميشه افرادي هستند که تلاش مي‌کنند اطلاعات را هک کنند و از نقطه ضعف‌ها سوءاستفاده کنند... و با هر بار به روز رساني، هميشه ضعف‌هاي مختلفي به چشم مي‌خورد.

مقام پيشين آمريکايي در عین حال مي‌گويد آژانس‌هاي اطلاعاتي قادرند سال‌ها از شهروندان اين کشور جاسوسي کنند.

به گفته جيمز بنفورد، نويسنده و مقام پيشين آژانس امنيت ملي آمريکا، شرکت AT&T از جمله شرکت‌هاي مهم مخابراتي اين کشور، به صورت غيرقانوني ميليون‌ها صفحه از اطلاعات شخصي متعلق به مشتريان خود را ورق زده است.

گزارش‌ها همچنين حاکي از آن است که آمريکا تاسيسات چندين ميليارد دلاري در يوتا راه اندازي کرده است. اين تاسيسات با هدف نظارت بر همه تماس‌هاي تلفني و پيام‌هاي متني شهروندان آمريکايي راه اندازي شده است.
کد مطلب : 1175
https://aftana.ir/vdcf.edyiw6dytgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی