جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰
شركت OpenDNS، متخصصان سیستم نام دامنه، ابزاری را برای نسخه ویندوز منتشر كرده است كه درخواست های DNS را رمزگذاری می كند.
منبع : شرکت فناوری اطلاعات ایران
شركت OpenDNS، متخصصان سیستم نام دامنه، ابزاری را برای نسخه ویندوز منتشر كرده است كه درخواست های DNS را رمزگذاری می كند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،شركت OpenDNS، متخصصان سیستم نام دامنه، ابزاری را برای نسخه ویندوز منتشر كرده است كه درخواست های DNS را رمزگذاری می كند.
 
در ماه دسامبر سال گذشته، یك شركت امنیتی این ابزار را با نام DNSCrypt برای سیستم عامل OS X اپل منتشر ساخت. دیوید آلوویچ، بنیانگذار OpenDNS اظهار داشت: در حال حاضر این شركت یك ابراز مشابه را برای ویندوز منتشر كرده است. 

این ابزار، جداول DNS ارسال شده بین كامپیوتر فرد و OpenDNS را رمزگذاری می كند. درخواست های DNS یك بخش اساسی از اینترنت هستند كه نام دامنه را به آدرس IP تبدیل می كنند. 

بیشتر ISPها و سازمان های بزرگ دیگر سرورهای DNS مخصوص به خود را اجرا می كنند. OpenDNS سرویس جدول DNS خود را اجرا می كند و شركت های دیگر می توانند با وارد كردن سرورهای DNS شركتOpenDNS به تنظیمات شبكه خود از سرویس های این شركت استفاده نمایند. این سرویس ها رایگان هستند و OpenDNS ادعا می كند كه سرویس های آن سریع و از امنیت بالایی برخوردار است. 

در خواست های DNS اگر رمزگذاری نشوند، یك مهاجم می تواند ترافیك های اینترنتی اشخاص را نظارت كند مانند ارتباطات Wi-Fi رمزنشده در فرودگاه یا رستوران كه می توان درخواست های افراد را دید و كنترل حریم خصوصی آن را در اختیار گرفت. 

حدود ۱۰۰۰۰ كاربر در حال استفاده از مكینتاش نسخه DNSCrypt هستند. آلوویچ هشدار داد كه نسخه ویندوز این تكنولوژی یك پیش نمایش است و ممكن است دارای اشكالاتی باشد اما در طول زمان با نسخه های جدیدتر بهبود می یابد.

کد مطلب : 1267
https://aftana.ir/vdch.-nzt23niqftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی