سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
جالب است ۰
کارشناسان امنیت سایبری پیشنهاد می‌کنند که برای در امان ماندن از باج‌افزارها، ویندوز را بر روی ماشین مجازی اجرا کنید.
منبع : وب‌گاه اخبار امنیتی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات

کارشناسان امنیت سایبری پیشنهاد می‌کنند که برای در امان ماندن از باج‌افزارها، ویندوز را بر روی ماشین مجازی اجرا کنید.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، شاید اجرای سیستم‌عامل ویندوز به‌عنوان یک ماشین مجازی بر روی سیستم لینوکس کاری غیرضروری به نظر برسد تا زمانی‌که از ترس باج‌افزاری مانند واناکرای مجبور به انجام این کار شوید. دستگاه‌هایی که تحت‌تأثیر این آسیب‌پذیری قرار گرفته‌اند از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده‌می‌کردند و علاوه‌بر اینکه وصله‌های شرکت مایکروسافت را اعمال نکرده بودند، راه‌حل‌های امنیتی مناسبی نیز بر روی آنها وجود نداشت.

در این بخش به‌جای اینکه شما را به مهاجرت به سمت ویندوز ۱۰ دعوت کنیم، پیشنهاد می‌کنیم به لینوکس مهاجرت کنید. سیستم‌های لینوکس به‌رغم دردسرهایی که ممکن است برای شما به‌وجود بیاورند، کمتر از سایر سیستم‌ها هدف حملات باج‌افزار و بدافزار قرار می‌گیرند. در این شرایط اگر هم نیاز داشتید برنامه‌ای را در سیستم‌عامل ویندوز اجرا کنید، می‌توانید از یک ماشین مجازی بر روی لینوکس استفاده کنید که بر روی آن سیستم‌عامل ویندوز سوار شده‌است.

از دیدگاه امنیتی اینکه بخواهیم ویندوز را بر روی یک ماشین مجازی اجرا کنیم، بسیار امن‌تر از حالتی خواهد‌بود که ویندوز مستقیماً بر روی یک دیسک و پارتیشن اجرا می‌شود. با مجازی‌سازی، شما سیستم‌عامل را از سخت‌افزار جدا می‌کنید و مانعی بین آنها به‌وجود می‌آورید که مدیریت این سخت‌افزار توسط سیستم‌عامل اصلی شما انجام خواهدشد. این سناریو مشابه حالتی است که شما ویندوز را در یک سندباکس با اسباب‌بازی‌های خود آزاد گذاشته‌اید تا هر کاری خواست انجام بدهد بدون اینکه به دیگر اجزا آسیبی برساند.

در یک ماشین مجازی از پرونده‌های مجازی برای ذخیره‌سازی استفاده می‌شود و سیستم‌عاملی که بر روی ماشین مجازی اجرا می‌شود، این دیسک مجازی را مانند حالت عادی مشاهده می‌کند. نکته‌ جالبی که در مورد مجازی‌سازی وجود دارد این است که همه‌ برنامه‌های کاربردی ویندوز و تمامی کارها در داخل یک پرونده قرار گرفته‌اند. این پرونده به‌راحتی قابل پشتیبان‌گیری، رونویسی و حذف کردن است. برنامه‌ مدیریت ماشین مجازی می‌تواند تصویری از دیسک مربوط به ماشین مجازی تهیه کرده و شما را از پشتیبان‌گیری بی‌نیاز کند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اجرای سیستم‌عامل ویندوز بر روی ماشین مجازی، استفاده از ویرچوال‌باکس است. در بسیاری از اسناد مربوط به این برنامه، همواره فرض شده که سیستم‌عامل ویندوز به‌عنوان میزبان عمل کرده و دیگر سیستم‌عامل‌ها به‌عنوان ماشین مجازی نصب می‌شوند، ولی به‌هرحال روال نصب ویندوز بر روی ماشین مجازی، مشابه روش نصب لینوکس است.

از دیدگاه امنیتی، اجرای سیستم‌عامل بر روی یک ماشین مجازی ایده‌ بسیار مناسبی برای حفظ امنیت محسوب می‌شود. اگر شما مجبور هستید برنامه‌ای را اجرا کنید، ولی از امنیت و جامعیت آن اطمینان ندارید، بهتر است آن را بر روی ماشین مجازی اجرا کنید. به این ترتیب هر فعالیت مخربی که ممکن است از برنامه رخ بدهد، تنها در داخل ماشین مجازی باقی مانده و سایر بخش‌های دستگاه را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

کد مطلب : 12701
https://aftana.ir/vdca60n6.49nuw15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی