پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
کاربران انگلیسی معترض هستند

سانسور شدید اینترنت همراه را بردارید

نتایج یک بررسی در انگلیس نشان می دهد که استفاده گسترده اپراتورهای تلفن همراه از ابزار فیلترینگ، مانع دسترسی کاربران به بسیاری از وب سایت های عادی شده است.
 نتایج یک بررسی در انگلیس نشان می دهد که استفاده گسترده اپراتورهای تلفن همراه از ابزار فیلترینگ، مانع دسترسی کاربران به بسیاری از وب سایت های عادی شده است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،اپراتورهای همراه از این ابزار برای سانسور اینترنت در انگلستان استفاده می کنند، اما افراط در این کار باعث عدم شفافیت، سردرگمی کاربران و حتی نارضایتی آنان شده است.

گروه Open Rights که در این زمینه مطالعاتی داشته، معتقد است بلوکه شدن بسیاری از وب سایت های اینترنتی توسط اپراتورهای تلفن همراه هیچ مبانی منطقی و قانونی ندارد.

در گزارش این گروه با عنوان بلوکه کردن بیش از حد و نظام مند وب سایت ها، تصریح شده که دامنه سانسور اینترنت به وب سایت های حاوی اظهارنظرهای سیاسی، وبلاگ های شخصی و حتی سایت هایی کشیده شده که توسط گروه های شهروندی برای بحث و تبادل نظر شکل گرفته و هیچ محتوای حساسیت برانگیزی هم ندارد.

این گروه وب سایتی را راه اندازی کرده تا شهروندان بتوانند در صورت سانسور غیرمنطقی وب سایت های اینترنتی در این مورد اطلاع رسانی کرده و شکایات خود را ثبت کنند. جالب آنکه اپراتورهای انگلیسی حتی وب سایت هایی که طریقه دور زدن فیلترینگ را به کاربران آموزش می دهند را هم مسدود کرده اند.

گزارش یاد شده در شرایطی منتشر شده که گفته می شود دولت انگلیس درصدد تشدید قوانین فیلترینگ و مجبور کردن ISP های مختلف به اجرای آن است.
کد مطلب : 1308
https://aftana.ir/vdcd.z0f2yt0sja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی