شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جالب است ۰
به تازگی بیش از ۱۰۰ هزار سند جدید مرتبط با رسوایی کمبریج آنالتیکا (Cambridge Analytica) به صورت آنلاین منتشر شده است.
منبع : سایبربان
به تازگی بیش از ۱۰۰ هزار سند جدید مرتبط با رسوایی کمبریج آنالتیکا (Cambridge Analytica) به صورت آنلاین منتشر شده‌است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، به تازگی اسنادی از رسوایی کمبریج آنالیتکا منتشر شده‌است که ابعاد جدیدی از دست‌کاری داده‌های کاربران فیس‌بوک را نشان می‌دهد. بیش از ۱۰۰ هزار سند جدید مرتبط با رسوایی کمبریج آنالتیکا (Cambridge Analytica) به‌صورت آنلاین منتشر شده‌است. این اسناد نخستین‌بار در روز سال نو ۲۰۲۰ از طریق یک حساب کاربری در توییتر منتشر شدند. در این گزارش‌ها نوع عملکرد شرکت در بیش از ۶۸ کشور جهان و نحوه دست‌کاری آرا در مقیاسی صنعتی توضیح داده شده‌است.

محققان معتقدند با توجه به اطلاعات موجود در اسناد مذکور به نظر می‌رسد، داده‌های گذشته فقط بخش کوچکی از اقدامات کمبریج آنالتیکا را به نمایش گذاشته‌بود. در گذشته اعلام شده‌بود که داده‌های بیش از ۸۷ کاربر فیس‌بوک توسط کمبریج آنالیتکا استخراج شده و به منظور دست‌کاری انتخابات سال ۲۰۱۶ مورد استفاده قرار گرفته‌است. مدارک جدید می‌تواند به تحلیلگران کمک کند تا با بررسی موضوع، آمریکا آمادگی بیشتری برای انتخابات ۲۰۲۰ پیدا کند.

منبع اسناد یاد شده ایمیل و دیسک سخت یکی از کارمندان سابق کمبریج آنالتیکا با نام بریتانی کیسر (Brittany Kaiser) است. اسناد مذکور بیان می‌کنند که این شرکت در سال ۲۰۱۷ با یک گروه سیاسی در اوکراین همکاری می‌کرد.

تحلیلگران ذکر کردند رسوایی یاد شده فقط به یک شرکت که مجبور شد به کار خود پایان بدهد نیست؛ بلکه مقامات نتوانستند مجرمان را به خوبی مجازات کنند و همین موضوع راه را برای بازیگرانی پیچیده‌تر باز گذاشته‌است. پس از تحلیل اسناد ذکر شد، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آزمایش‌هایی برای ایجاد اختلال در رأی‌دهندگان آمریکایی، دست‌کاری آنها با پیام‌هایی هراس‌افکن صورت گرفته‌است. این اقدامات آسیب‌پذیرترین افراد را هدف قرار داده و به نظر می‌رسد هنوز هم ادامه داد.
کد مطلب : 16213
https://aftana.ir/vdcc1iqs.2bqes8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی