يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
گروه هکری LockBit، شرکت هلیکوپترسازی Kopter را مورد حمله باج‌افزاری قرار داد و پس از عدم توافق Kopter با آنها، فایل‌های این شرکت را منتشر کرد.
منبع : سایبربان
گروه هکری LockBit، شرکت هلیکوپترسازی Kopter را مورد حمله باج‌افزاری قرار داد و پس از عدم توافق Kopter با آنها، فایل‌های این شرکت را منتشر کرد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، شرکت سازنده هلیکوپتر Kopter قربانی یک حمله باج‌افزاری شده است. هکرها توانسته‌اند با رخنه در شبکه‌های داخلی Kopter، فایل‌های موجود در این شرکت را رمزگذاری کنند.

پس از آن که این شرکت با درخواست باج هکرها مخالفت کرد، آنها روز گذشته برخی از فایل های این شرکت را بر روی اینترنت منتشر کردند.

تکنیک بسیاری از گروه های باج افزاری این است که داده های قربانیان را بر روی سایت های نشت داده آپلود می کنند تا فشار بیشتری را بر روی شرکت های هک شده اعمال کنند و در نهایت آن ها را مجبور به پرداخت مبالغی هنگفت می کنند. داده های مربوط به شرکت Kopter، در وبلاگ وب تاریکی منتشر شده است که توسط گروه LockBit کنترل می شود.

فایل‌های به اشتراک گذاشته شده در این سایت، عبارت‌اند از اسناد تجاری، پروژه‌های داخلی و الگوهای مختلف مربوط به صنایع دفاع و هوافضا .

اعضای این گروه هکری مدعی شدند که هفته گذشته توانستند از طریق VPN مربوط به Kopter به این شرکت نفوذ کنند. به گفته آنها گذرواژه VPN مذکور، سطح امنیتی پایینی داشت و مجهز یه سیستم تایید هویت چند عاملی نبود.
گروه LockBit همچنین متذکر شد که آنها داری یک پورتال هستند که جزئیات مربوط به شرکت‌های هک شده را در آن منتشر می‌کنند.

شرکت Kopter هنوز به‌صورت رسمی خبر این رخنه امنیتی را در وب‌سایتش منتشر نکرده است. این شرکت سوئیسی، سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و به ساخت هلیکوپترهای غیر نظامی کوچک و متوسط مشهور است.
یک شرکت دفاعی و هوافضایی ایتالیایی به نام Leonardo در ژانویه ۲۰۲۰ این شرکت را خریداری کرد.
کد مطلب : 17296
https://aftana.ir/vdcepw8z.jh8foi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی