دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
به گفته کارشناسان، تردد کانتینر به دلیل حمله سایبری روی بنادر آفریقای جنوبی دچار اختلال شده است.
منبع : سایبربان
به گفته کارشناسان، تردد کانتینر به دلیل حمله سایبری روی بنادر آفریقای جنوبی دچار اختلال شده است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، پس از آنکه شرکت ترانسنت (Transnet) فورس ماژور بودن عملیات‌های بندری خود را اعلام کرد، کشتی‌ها شروع به دور زدن بنادر آفریقای جنوبی کردند و بسیاری دیگر نیز اکنون این کار را انجام می‌دهند. برخی کشتی‌هایی که به سمت کپتاون (Capetown) یا دوربان (Durban) حرکت می‌کردند، به بندر ماپوتو (Maputo) یا بندرهایی در آسیا هدایت شدند. براساس گزارش‌ها در واقع کشتی‌های کانتینری به طور کلی قاره را دور می‌زدند.

واردکنندگانی که در حال حاضر با کمبود کالاهای کلیدی دست و پنجه نرم می‌کنند، اکنون باید منتظر کانتینرها در آن کشتی‌ها باشند. به دلیل رویارویی صنعت کشتیرانی با بحران و کمبود انواع کانتینرها، هنوز مدت زمان مشخصی برای رفع مشکل اعلام نشده است. ترانسنت در بیانیه‌ای ادعا کرد که انتظار می‌رود مشکل به زودی برطرف شود، اما جزئیاتی در مورد زمان‌بندی و علت آن ارائه نکرد. اپراتورهای لجستیک گفتند که جریان کانتینرها عملاً متوقف شده است.

برخی سیستم‌های کامپیوتری ترانسنت در ۲۲ ژوئیه امسال بسته شدند که این شرکت فقط از آن به عنوان اختلال یاد کرد. هنوز اظهار نظر عمومی در خصوص دلایل صورت نگرفته و به سؤالات پاسخ داده نشده است؛ اما اعلام شد که این حادثه یک حمله سایبری بوده و به مشتریان اطلاع داد که از حمله سایبری، نفوذ و خرابکاری رنج می‌برند.

در بیانیه این شرکت آمده است : «انتظار می‌رود که برخی عملیات‌ها در چند روز آینده به کندی ادامه یابند، در حالیکه نظارت‌ها ادامه دارند. تمام سیستم عامل‌ها به صورت مبهم به عقب بازگردانده می‌شوند تا خطرات و وقفه‌های بیشتر به حداقل برسند.»
کد مطلب : 18115
https://aftana.ir/vdcftydy.w6dcyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی