پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
جالب است ۰
در مراسم اختتامیه هجدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران، برگزیدگان رویداد دانش‌آموزی، برنده جایزه مرحوم دکتر برنجکوب، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برتر و منتخبان مجلات برتر انجمن رمز ایران معرفی شدند.
در مراسم اختتامیه هجدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران، برگزیدگان رویداد دانش‌آموزی، برنده جایزه مرحوم دکتر برنجکوب، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برتر و منتخبان مجلات برتر انجمن رمز ایران معرفی شدند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، محمد دخیل علیان، دبیر جایزه فناوری مرحوم دکتر مهدی برنجکوب در صنعت افتا روز پنج‌شنبه ۱۱ شهریورماه در حاشیه آیین اختتامیه هجدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران که به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در این رویداد، دستاوردهای نوآورانه دانشگاهیان و فناوران صنعت افتای کشور در قالب تیم‌ها و شرکت‌های نوپای فناور (استارتاپ) مورد ارزیابی قرار گرفت و به تیم یا شرکت برگزیده جایزه اعطا شد.

وی با بیان اینکه مرحوم برنجکوب به تیم‌سازی و تشویق دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه به فعالیت‌های فناورانه به‌خصوص در حوزه افتا علاقه خاصی داشت، خاطرنشان کرد: وی همواره مشوق این حرکت‌ها در سطح ملی و به خصوص دانشگاه بود.

دخیل علیان هدف از این جایزه را انتخاب یک تیم از میان تیم‌های فعال در حوزه افتا که دارای ایده و فکر جدید فناورانه هستند و توانسته‌اند با ایجاد کسب‌و‌کار یا فروش فناوری و خلق ارزش جدید (مادی یا معنوی) در قالب‌هایی چون محصول یا خدمت در حوزه افتا قدم موثری را بردارند، اعلام کرد.

وی اعلام کرد: شرکت ایده‌پژوهان اسپادانا به عنوان تیم برگزیده این جایزه انتخاب شد که علاوه بر اهدای تندیسی ارزشمند، جایزه‌ نقدی به میزان پانصد‌میلیون ریال از طرف شرکت مهندسی پیام‌پرداز دریافت خواهد کرد. همچنین حمایت مناسبی را در قالب وام کم‌بهره از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار شرکت برگزیده قرار می دهیم.

دبیر جایزه فناوری مرحوم دکتر مهدی برنجکوب در صنعت افتا، زنده نگه‌داشتن نام و خاطره مرحوم دکتر برنجکوب، تشویق و ترغیب ایجاد و گسترش فعالیت تیم‌های فناور و شرکت‌های نوپا در صنعت افتا، تقویت روحیه کارآفرینی و تشویق دانشگاه‌ها به انجام پژوهش‌های کاربردی قابل استفاده در صنعت افتا، تشویق ارائه فناوری‌های نو و ساخت محصولات و خدمات نوآورانه در صنعت افتا و تعمیق فناوری ساخت داخل و حرکت به سمت خودکفایی و صادرات در صنعت افتای کشور را از اهداف این جایزه برشمرد.

همچنین رضا سبحانی، مسئول هماهنگی رویداد دانش‌آموزی انجمن رمز از خانه ریاضیات اصفهان اظهار کرد: ایده برگزاری رویداد دانش‌آموزی در شانزدهمین دوره کنفرانس مطرح شد و در این دوره نیز اجرا شد. پس از اعلام آمادگی خانه ریاضیات و موافقت انجمن کارگروهی تشکیل و فراخوان این رویداد اعلام شد.

مسئول هماهنگی رویداد دانش‌آموزی انجمن رمز ایران گفت: برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه امنیت و رمزنگاری، دو مرحله کارگاه آموزشی به همراه مسابقه دانش‌آموزی فتح پرچم برگزار شد.

سبحانی افزود: در این رویداد مهیج، دانش‌آموزان ابتدا با مفاهیم حوزه امنیت و رمزنگاری آشنا شدند و سپس با یادگیری مهارت‌های برنامه‌نویسی و رمزنگاری برای فتح پرچم در قالب تیم‌های سه‌نفره به رقابت با یکدیگر پرداختند. تمام مراحل این رویداد به ‌صورت مجازی و برای دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم و یازدهم دبیرستان‌های سراسر کشور در نظر گرفته شده است. ۱۳۵ دانش‌آموز از یازده شهر در این دوره شرکت کردند و درنهایت ۲۰ تیم سه‌نفره پسران و ۲۵ تیم سه‌نفره دختران باهم به رقابت پرداختند.

سبحانی درباره برگزیدگان این رویداد گفت: تیم نخست از اصفهان، تیم دوم از فارس و چهارمحال‌و‌بختیاری و تیم سوم از استان خوزستان به عنوان برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

 در پایان مراسم اختتامیه این دوره از کنفرانس بین‌المللی رمز ایران، رساله‌های برتر این جشنواره معرفی شدند که از هفت رساله رسیده به این جشنواره، رساله مجتبی رفیعی از دانشگاه صنعتی شریف به عنوان رساله برتر و رساله‌های سید محمد غفاریان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و منصوره لباف‌نیا از دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان رساله شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش پایان‌نامه‌های برتر نیز از میان پنج پایان‌نامه انتخاب‌شده، مهدی نیکوقدم از دانشگاه فردوسی مشهد و سارا زارعی از دانشگاه شهید بهشتی به عنوان پایان‌نامه برتر و فهیمه نیکخواه از دانشگاه شهید رجایی و مائده حجتی از دانشگاه تربیت مدرس به عنوان پایان‌نامه شایسته تقدیر معرفی شدند.



کد مطلب : 18254
https://aftana.ir/vdcjx8ev.uqeoizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی