يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
جالب است ۰
مایکروسافت قصد دارد کمبود نیروی کار امنیت سایبری را تا سال ۲۰۲۵ به نصف کاهش دهد.
منبع : سایبربان
مایکروسافت قصد دارد کمبود نیروی کار امنیت سایبری را تا سال ۲۰۲۵ به نصف کاهش دهد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، مایکروسافت اعلام کرد که با کالج‌های اجتماع در سراسر ایالات متحده، همکاری و منابع رایگان را با هدف کمک به پایان دادن به کمبود کارکنان امنیت سایبری ارائه خواهد کرد.

شرکت بر این باور است که می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ کمبود نیروی کار آمریکا را به نصف کاهش دهد. هدف از این کار، کمک به آموزش و جذب ۲۵۰ هزار نفر نیروی کار امنیت سایبری تا آن زمان است.

برَد اسمیت (Brad Smith)، رئیس مایکروسافت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم تفاوت معناداری در حل نیمی از کمبود مشاغل امنیت سایبری ایجاد کنیم. در حالت خوش‌بینانه، بین ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده می‌توانیم به هدف خود برسیم.»

مایکروسافت ادعا کرد که برنامه درسی رایگان را به کالج‌های محلی در سراسر کشور، آموزش را به اعضای هیئت علمی در ۱۵۰ کالج محلی و به عنوان بخشی از این تلاش به ۲۵ هزار دانشجو کمک هزینه تحصیلی و منابع ارائه می‌دهد.

اسمیت اظهار داشت که داده‌های جمع‌آوری‌شده از سوی مایکروسافت نشان می‌دهند که تقریباً به ازای هر ۲ نفر در ایالات متحده، یک شغل باز در زمینه امنیت سایبری وجود دارد و از میان تمام موقعیت‌های موجود در این کشور، بیش از یک شغل از هر ۲۰ شغل نیازمند مهارت‌های امنیت سایبری است. مایکروسافت مدعی شد که چنین مشاغلی به طور متوسط ​​۱۰۵۸۰۰ دلار در سال پرداخت می‌کنند و می‌توانند از نقش‌های افسر ارشد امنیت اطلاعات تا مشاغلی که به ترکیبی از دانش فناوری اطلاعات و امنیت سایبری نیاز دارند، متغیر باشند.

به گفته رئیس مایکروسافت، علاوه بر رسیدگی به کمبود نیروی کار، این کمپین نقش مهمی در تنوع بخشیدن به صنعت خواهد داشت. مایکروسافت به این نتیجه رسید که مردان ۸۲.۴ درصد از مشاغل امنیت سایبری در ایالات متحده را بر عهده دارند و ۸۰ درصد از این مشاغل متعلق به افراد سفید پوست است. براساس داده‌های گردآوری‌شده به‌وسیله این شرکت آمریکایی، ۵۷ درصد از دانشجویان کالج در ایالات متحده زن و ۴۰ درصد از دانشجویان سیاه‌پوست، آفریقایی-آمریکایی یا اسپانیایی تبار، هستند.

این بیانیه به دنبال تعهداتی است که مایکروسافت پس از نشست امنیت سایبری کاخ سفید در ماه اوت امسال با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و مدیران اجرایی در چندین صنعت انجام داد. مایکروسافت در آن زمان اعلام کرد که ۲۰ میلیارد دلار در طول ۵ سال برای ارائه ابزارهای امنیتی پیشرفته‌تر و سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری به منظور کمک به سازمان‌های دولتی برای به‌روزرسانی سیستم‌های امنیتی خود و گسترش همکاری‌های آموزشی در امنیت سایبری اختصاص خواهد داد.

کارشناسان معتقدند که چندین حمله سایبری برجسته توجه عمومی را به خطرات بالقوه مرتبط با جرایم سایبری جلب کرده است. به عنوان مثال، حمله سایبری به سولارویندز (SolarWinds)، پیمانکار نرم‌افزار دولتی آمریکایی نشان داد که سال گذشته چندین آژانس فدرال را هم تحت تأثیر قرار داده و یک حمله جداگانه به خط لوله «Colonial» نیز باعث کمبود گاز در جنوب شرقی آمریکا شد.

بخش خصوصی و مقامات دولتی ایالات متحده به کمبود نیروی کار به عنوان یک مشکل همیشگی اشاره کرده‌اند که سعی در مقابله با چنین تخلفاتی دارند.
کد مطلب : 18431
https://aftana.ir/vdcgqt9q.ak97w4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی