پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
به گفته آژانس مجری قانون اروپا، یوروپل، تنها بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ میلادی تعداد پرداخت‌ باج به مجرمان سایبری ۳۰۰ درصد افزایش یافته و این مسئله به این معنی است که سال ۲۰۲۱ میلادی این رقم همچنین بیشتر می‌شود و تعداد حملات باج‌افزاری افزایش می‌یابد و این اتفاقات به دنبال آسیب‌پذیری‌های امنیتی ناشی از افزایش دورکاری حاصل می‌شود.
منبع : همکاران سیستم
حملات باج‌افزاری روز‌به‌روز پیچیده‌تر می‌شوند و مجرمان سایبری در زمینه توسعه تکنیک‌های جدید برای موثرتر کردن کمپین‌ها و افزایش شانس خود بری درخواست‌های موفقیت‌آمیز گرفتن باج سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، به گفته آژانس مجری قانون اروپا، یوروپل، تنها بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ میلادی تعداد پرداخت‌ باج به مجرمان سایبری ۳۰۰ درصد افزایش یافته و این مسئله به این معنی است که سال ۲۰۲۱ میلادی این رقم همچنین بیشتر می‌شود و تعداد حملات باج‌افزاری افزایش می‌یابد و این اتفاقات به دنبال آسیب‌پذیری‌های امنیتی ناشی از افزایش دورکاری حاصل می‌شود.

گزارش جدید «ارزیابی تهدید جرایم سازمان‌یافته اینترنتی» (IOCT) سازمان یوروپل نشان داد در حالی که جرایم سایبری ازجمله انتشار بدافزارها و حملات DDoS همچنان در حال تکامل هستند، این حملات باج‌افزاری در طول یک سال گذشته اختلالات قابل‌توجهی را برای کسب‌وکارها ایجاد کرده‌اند.

چندین رویداد بزرگ که در آن مجرمان سایبری زنجیره‌های تامین، زیرساخت‌های حیاتی، بیمارستان‌ها و موارد دیگر را هدف قرار دادند نشان از تکامل و موفقیت هرچه بیشتر تهدیدهای باج‌افزاری است که می‌توانند مخرب‌تر از گذشته عمل کنند.

بسیاری از سازمان‌هایی که قربانی حملات باج‌افزاری می‌شوند با ناامیدی از دریافت کلید رمزگشایی مورد نیاز برای دسترسی به فایل‌ها و سرورهای رمزگذاری شده باج را پرداخت می‌کنند که این فرآیند با می‌توانند میلیون‌ها دلار، بیتکوین یا سایر ارزهای دیجیتالی را در اختیار مجرمان سایبری قرار دهد.
کد مطلب : 18512
https://aftana.ir/vdcgxn9q.ak97q4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی