دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
گمانه‌زنی محققان از حمله باج‌افزاری به Inetum Group

کریسمس شرکت فرانسوی در کنار «گربه سیاه»

شرکت فرانسوی Inetum Group، ارائه‌دهنده خدمات IT گرفتار حمله باج‌افزاری شد که کارشناسان سایبری آن را به باج‌افزار BlackCat نسبت می‌دهند.
منبع : سایبربان
شرکت فرانسوی Inetum Group، ارائه‌دهنده خدمات IT گرفتار حمله باج‌افزاری شد که کارشناسان سایبری آن را به باج‌افزار BlackCat نسبت می‌دهند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، شرکت خدمات IT فرانسوی Inetum Group در کمتر از یک هفته مانده به تعطیلات کریسمس مورد هدف یک حمله باج‌افزاری قرار گرفته که مشتریان و فعالیت‌های تجاری آن‌ها را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده است.

این شرکت در بیش از ۲۶ کشور دنیا فعالیت دارد و به شرکت‌های مختلف دنیا در بخش‌های هوافضا و دفاعی، بانکداری، خودروسازی، انرژی، مراقبت‌های بهداشتی، بیمه، خرده‌فروشی، بخش عمومی، حمل‌و‌نقل، مخابرات و رسانه ، خدمات دیجیتال ارائه می‌کند.

مشتریان متعدد و بودجه سالانه قابل توجه این شرکت، آن را به یک هدف جذاب برای مهاجمان تبدیل کرده است. این شرکت روز یکشنبه ۱۹ دسامبر مورد هدف حمله باج‌افزاری قرار گرفت. این حمله به زیرساخت‌های بزرگ‌تر مورد استفاده مشتریان انتشار پیدا نکرده است. ظاهرا هیچ یک از زیرساخت‌ها، وسایل ارتباطاتی یا ابزارهای تعاملی آن‌ها تحت تاثیر قرار نگرفته‌اند.

شرکت، نام باج‌افزار مورد استفاده را فاش نکرد اما طبق نظر کارشناسان امنیتی، مهاجمان در این حمله از باج‌افزار BlackCat (گربه سیاه) استفاده کرده‌اند. از دیگر نام‌های این باج‌افزار می‌توان به ALPHV و Noberus اشاره کرد.

طبق گزارش محققان سمانتک، این بدافزار رمزنگار فایل به زبان Rust نوشته شده است و دست‌کم از ۱۸ نوامبر در حملات مورد استفاده قرار دارد.

گربه سیاه دارای قابلیت‌های پیشرفته زیادی است و پیکربندی منعطفی دارد. این موضوع به آن‌ها کمک می‌کند تا به دیگر کامپیوترها منتشر شوند و ماشین‌های مجازی را از بین ببرند.
کد مطلب : 18661
https://aftana.ir/vdcb80b8.rhbw0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی