دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
تعداد بدافزارهایی که دستگاه‌های مبتنی بر لینوکس را هدف قرار می‌دهند در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵ درصد افزایش داشته‌اند.
منبع : سایبربان
شرکت کرود استرایک در گزارشی مدعی شد تعداد خانواده‌های بدافزاری حمله‌کننده به سیستم‌های لینوکس در سال ۲۰۲۱ رشد ۳۵ درصدی را نسبت به سال گذشته به ثبت رسانده است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، تعداد بدافزارهایی که دستگاه‌های مبتنی بر لینوکس را هدف قرار می‌دهند در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵ درصد افزایش داشته‌اند. اکثر این بدافزارها برای انجام حملات منع سرویس از دستگاه‌های اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند.

دستگاه‌های اینترنت اشیا معمولا دستگاه‌های هوشمندی هستند که در گونه‌های مختلف لینوکس اجرا می‌شوند و محدود به یک‌سری از فعالیت‌های خاص هستند. در صورت ترکیب منابع آن‌ها با گروه‌های بزرگ، دستگاه‌های نام‌برده می‌توانند عامل حملات منع سرویس به زیرساخت‌های ایمن شوند.

دستگاه اینترنت اشیاء مبتنی بر لینوکس همچنین در جهت استخراج ارز دیجیتال، تسهیل کمپین‌های پیام اسپم، سرورهای کنترل و فرمان و حتی نقاط ورودی به شبکه‌های سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکات اصلی گزارش شرکت Crowdstrike (کرود استرایک) عبارت‌اند از: در سال ۲۰۲۱ بدافزارهای حمله‌کننده به سیستم‌های لینوکس نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۳۵ درصد افزایش داشته‌اند.

XorDDoS، Mirai و Mozi متداول‌ترین خانواده‌های بدافزاری هستند که سیستم‌های لینوکسی را هدف قرار می‌دهند. ( ۲۲ درصد از حملات بدافزاری به سیستم‌های لینوکس در سال ۲۰۲۱)

فعالیت‌های خانواده بدافزاری Mozi به صورت انفجاری افزایش پیدا کرده است. خانواده بدافزاری XorDDoS رشد سالیانه ۱۲۳ درصد را به ثبت رسانده است.

این گزارش تعجب‌برانگیز نیست چون این اتفاق در سال‌های قبل نیز رخ داده و سال به سال تعداد این بدافزارها و حملات آنها افزایش پیدا کرده است. به عنوان مثال طبق گزارش سال ۲۰۲۰ شرکت Intezer، تعداد خانواده بدافزارهای لینوکسی در این سال نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۴۰ درصد افزایش را به ثبت رسانده بود.

همین منوال تا اوایل سال ۲۰۲۲ ادامه داشته است.
کد مطلب : 18749
https://aftana.ir/vdci3yaz.t1av52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی