سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
جالب است ۰
گروه خلافکار سایبری Conti، مستقر در روسیه که به استفاده از باج‌افزار برای اخاذی میلیون‌ها دلار از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی شناخته شده است،گفت به دشمنان کرملین در صورتی که به حمله به اوکراین پاسخ دهند، حمله می‌کند.
منبع : خبرگزاری ايسنا
گروه خلافکار سایبری Conti، مستقر در روسیه که به استفاده از باج‌افزار برای اخاذی میلیون‌ها دلار از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی شناخته شده است،گفت به دشمنان کرملین در صورتی که به حمله به اوکراین پاسخ دهند، حمله می‌کند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، گروه کُنتی (Conti) در پست وبلاگی حمایت کامل خود از دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را اعلام کرد. ارتش روسیه روز پنج‌شنبه از شمال، شرق و جنوب به اوکراین حمله کرد که بزرگ‌ترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود.

این گروه در پست خود اعلام کرد اگر کسی بخواهد تصمیم بگیرد حمله سایبری سازمان‌دهی کند یا علیه روسیه فعالیت‌های جنگی انجام دهد، ما از همه منابع موجود برای حمله به زیرساخت حیاتی دشمن استفاده می‌کنیم.

اوکراین قبل و پس از حمله روسیه، از حملات دیجیتالی و انکار سرویس آسیب‌دیده است. رویترز روز پنج‌شنبه گزارش کرد دولت اوکراین خواستار کمک هکرهای زیرزمینی این کشور برای حمایت از زیرساخت حیاتی و جاسوسی سایبری از نیروهای روسیه شده است.

کیمبرلی گودی، مدیر شرکت امنیت سایبری ماندیانت، گفت: بخشی از عوامل دخیل در گروه باج‌افزاری کُنتی در روسیه مستقر هستند و بعضی از خلافکارانی که از این کشور فعالیت می‌کنند با دستگاه اطلاعاتی روسیه ارتباط دارند. وی افزود: کرملین در گذشته از روابط با خلافکاران سایبری سود برده و حتی اگر مستقیما اقدام نکند، این عوامل عملیاتهای میهن پرستانه انجام می دهند.

برت کالو، تحلیلگر تهدید در شرکت امنیت سایبری امسی‌سافت، گفت: کُنتی پیش از این هم ادعاهای بزرگ و جنجالی داشت. با این حال وی به شرکت‌های آمریکایی توصیه کرد مراقب دفاع سایبری خود باشند زیرا حملات سایبری در اوکراین ممکن است به خارج از این کشور گسترش پیدا کند.

این گروه نخستین‌بار در سال ۲۰۱۹ شناسایی و عامل حملات سایبری علیه شرکت‌های آمریکایی و اروپایی متعدد شناخته شد. در این رویدادها، هکرهای کُنتی به شبکه‌ها حمله کرده و اطلاعات را به رمز درآوردند و فعالیت‌ها را مختل کرده و خواستار دریافت باج برای احیای دسترسی به اطلاعات شدند. یکی از قربانیان این گروه، دادگاه فدرال در لوئیزیانا و بیمارستانی در نیومکزیکو بود.

بر اساس گزارش رویترز، اف‌بی‌آی در ماه می گروه کُنتی را عامل حمله به ۱۶ شبکه پزشکی و فوریت پزشکی آمریکا معرفی کرد.
کد مطلب : 18874
https://aftana.ir/vdchk6nz.23n6qdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی