دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جالب است ۰
گارتنر در یک بررسی نشان داد که احتمال مختل شدن ۳۰ درصد زیرساخت‌های عمومی تا سال ۲۰۲۵ به دلیل حملات سایبری وجود دارد.
منبع : همکاران سیستم
گارتنر در یک بررسی نشان داد که احتمال مختل شدن ۳۰ درصد زیرساخت‌های عمومی تا سال ۲۰۲۵ به دلیل حملات سایبری وجود دارد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، به گفته مرکز تحقیقاتی گارتنر، سه مورد از هر ۱۰ سازمان زیرساختی حیاتی تا سال ۲۰۲۵ میلادی با نوعی نقض امنیتی مواجه می‌شوند که درنهایت منجر به توقف فعالیت یک سیستم فیزیکی سایبری حیاتی و اختلال در عملیات‌ها و ماموریت‌های آن می‌شود.

امنیت زیرساخت‌های حیاتی به دغدغه اصلی دولت‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است. آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا، کانادا و استرالیا هر یک به شکل مجزا بخش‌هایی را که «زیرساخت‌های حیاتی» تلقی می‌شوند از جمله ارتباطات، حمل‌ونقل، انرژی، آب، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات عمومی را شناسایی کرده‌اند.

در برخی از کشورها زیرساخت‌های حیاتی به صورت مستقیم توسط دولت‌ها مدیریت می‌شوند و این در حالی است که بعضی دیگر از کشورها نظیر ایالات متحده، صنعت خصوصی مالکیت بخش اعظم زیرساخت‌های حیاتی را در دست دارد.

روگرو کنتو، مدیر تحقیقات گارتنر، در این خصوص گفت: «دولت‌های بسیاری از کشورها هم اکنون متوجه شده‌اند که زیرساخت‌های حیاتی ملی آنها برای دهه‌های متمادی یک میدان جنگ بوده که تاکنون به آن توجه نشده است. آنها اکنون در حال انجام اقداماتی هستند تا کنترل‌های امنیتی بیشتری را برای سیستم‌هایی مرتبط با زیرساخت‌های حیاتی اعمال کنند».

بررسی جدید گارتنر نشان داد ۳۸ درصد از پاسخ‌دهندگان انتظار داشتند که در سال ۲۰۲۱ میلادی بودجه مربوط به امنیت فناوری‌های عملیاتی (OT) حدود ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یابد و در این میان ۸ درصد از پاسخ‌دهندگان هم اعلام کردند که پیش‌بینی می‌کنند طی سال جاری این رقم افزایش بیش از ۱۰ درصدی را تجربه کند.
کد مطلب : 18897
https://aftana.ir/vdccm4qs.2bq4o8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی