دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
گوگل در راستای افزایش حریم خصوصی و امنیت کاربران، همه اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه را از پلی‌استور حذف خواهد کرد.
منبع : سایبربان
گوگل در راستای افزایش حریم خصوصی و امنیت کاربران، همه اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه را از پلی‌استور حذف خواهد کرد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، برنامه‌های ضبط مکالمات، ابزارهایی هستند که بسیاری به دلایلی خاص از آن استفاده می‌کنند. کاربرد آن می‌تواند از ضبط تماس‌هایی مهم همراه با نکاتی باشد که وقتی برای یادداشت کردن آن ندارید یا می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای اطمینان‌خاطر و جمع‌آوری شواهد در مورد مکالمه‌ای باشد که ممکن است بعدا بخواهید موردی را به آن ارجاع دهید. با این حال، به‌نظر می‌رسد گوگل در مورد این موضوع، بیش از توجه به نکات مثبت، عوامل منفی این دسته از نرم‌افزارها را مورد توجه قرار داده است.

به طور رسمی از 11 می، تغییراتی در سیاست‌ها و قوانین فروشگاه گوگل پلی وضع خواهد شد که به موجب آن، برنامه‌های ضبط مکالمه اندرویدی از این فروشگاه به طور کامل حذف خواهند شد.

بر اساس این اطلاعات که از طریق کاربری به نام NLL Apps در شبکه Reddit منتشر شده، خط مشی جدید گوگل بر روی دسترسی به API نیز تاثیر می‌گذارد. تا پیش از این، توسعه‌دهندگان از Accessibility API برای دور زدن تغییرات قبلی گوگل که امکان وجود چنین نرم‌افزارهایی را با مشکل روبرو کرده بود، استفاده می‌کردند.

گوگل نیز شخصا از تغییراتی در سیاست‌های خود در خلال وبینار توسعه‌دهندگان سخن گفته است. این غول فناوری گفت: قابلیت API Accessibitlity، برای برنامه‌های ضبط مکالمه کاربرد نداشته و قابل درخواست نیست.

دلایل پشت پرده در اتخاذ این تصمیم، احتمالا به حریم خصوصی و امنیت مربوط است. اما خبر خوب اینکه، گرچه برنامه‌های ضبط مکالمه اندرویدی در پلی استور جایی نخواهند داشت، اما این مسئله در مورد برنامه‌های شخص اول از پیش نصب شده صادق نیست. برای مثال، اگر تلفن شما از قبل به نوعی از قابلیت ضبط تماس اختصاصی برخوردار است، هم‌چنان می‌توانید از آن استفاده کنید.

گوگل همچنین در طی وبینار خود اعلام کرد که تا زمانی‌که کاربر از برنامه پیش‌فرض شماره‌گیر استفاده کند، برای دسترسی به جریان صوتی ورودی نیازی به قابلیت دسترسی نخواهد داشت و این مورد تخلف محسوب نمی‌شود. با اینکه دولوپرها در حال حاضر باید از سیاست‌های جدید گوگل پیروی کنند؛ اما احتمالا ایجاد یک حفره و دور زدن این قانون، از سوی توسعه‌دهنگان دور از انتظار نیست.
کد مطلب : 19023
https://aftana.ir/vdcex78z.jh8owi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی