جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰
پیاژه. ای. تامسون،یکی از کارمندان سابق آمازون وب سرویسز به اتهام هک بانک کاپیتال وان و سرقت داده‌ میلیون‌ها نفر مجرم شناخته شد.
منبع : خبرگزاری مهر
پیاژه. ای. تامسون، یکی از کارمندان سابق آمازون وب سرویسز، به اتهام هک بانک کاپیتال وان و سرقت داده‌ میلیون‌ها نفر مجرم شناخته شد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، ‌پیاژه. ای. تامسون، کارمند سابق آمازون، هفدهم جولای به جرم کلاهبرداری، پنج فقره دسترسی غیرمجاز به رایانه‌های محافظت شده و خسارت به رایانه‌های محافظت شده مجرم شناخته شد. طبق اطلاعات موجود او به جرم هک کپیتال وان و سرقت داده‌های بیش از ۱۰۰ میلیون نفر ازجمله شماره تامین اجتماعی آنها محکوم شده است.

نیک براون، وکیل آمریکایی، می‌گوید: این فرد با سوءاستفاده از اشتباهات دیگران برای نفع شخصی به سرقت داده‌های ارزشمند اقدام کرد.

طبق بیانیه وزارت دادگستری آمریکا تامسون که تحت نام Erratic فعالیت می کرد، نرم افزاری توسعه داد تا به داده‌های ذخیره شده مشتریان در سرورهای آمازون دست یابد. یکی از مشتریان آمازون نیز بانک کپیتال وان بود. در کنار این موارد تامسون با استفاده از سرور خود رمزارز استخراج کرده بود. این نقض قانون در مارس ۲۰۱۹ میلادی اتفاق افتاد و در جولای همان سال اف بی آی وی را دستگیر کرد.

تامسون داده‌های حساس مشتریان از جمله شماره تامین اجتماعی، تاریخ تولد ، آدرس و داده های دیگر را سرقت کرده است. او اطلاعات درباره هک را در پلتفرم گیت هاب پست کرد. یکی از کاربران این پلتفرم عملیات مذکور را به کپیتال وان گزارش داد.

اندرو فریمن، دستیار دادستان در این پرونده، گفت: او می خواست به داده‌ها و پول دسترسی یابد و می خواست با انجام این کار خودنمایی کند.

درنتیجه این رویداد کپیتال وان ۸۰ میلیون دلار جریمه شد و یک شکایت دسته جمعی را با پرداخت غرامتی ۱۹۰ میلیون دلاری در ۲۲ آوریل سال جاری میلادی تسویه کرد. به گفته وزارت دادگستری آمریکا تامسون ۵ سال زندانی می‌شود.
کد مطلب : 19143
https://aftana.ir/vdchxznz.23nwkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی