شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جالب است ۰
اپراتورهای ارتباطی کشور اعلام کردند که عدم دریافت پیامک کد تایید تلگرام، مربوط به سیاست‌های جدید پلتفرم‌های خارجی است و ارتباطی به اپراتورهای ایرانی ندارد.
اپراتورهای ارتباطی کشور اعلام کردند که عدم دریافت پیامک کد تایید تلگرام، مربوط به سیاست‌های جدید پلتفرم‌های خارجی است و ارتباطی به اپراتورهای ایرانی ندارد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، از چند روز قبل کاربران فضای مجازی گزارش می‌دهند که اپراتورهای همراه کشور، پیامک‌های کد تایید را برای ورود به پلتفرم‌های خارجی مانند تلگرام، اینستاگرام و... مسدود کرده‌اند.

همراه اول و ایرانسل در پاسخ به این کاربران ضمن تکذیب مسدود کردن این پیام‌ها در پیام‌های جداگانه‌ای از طریق اکانت‌های رسمی خود در توییتر اعلام کردند: هیچ‌گونه تغییر و محدودیتی توسط آن‌ها ایجاد نشده و عدم دریافت پیامک، به‌دلیل سیاست جدید این پلتفرم‌هاست و ارتباطی به اپراتورهای کشور ندارد.

اپراتورها مدعی‌اند که در واقع سیاست‌ این پلتفرم‌ها بدین شکل است که اگر کاربری به‌تازگی از این شبکه‌ها خارج شده باشد، در صورتی که در فاصله کوتاهی بخواهد مجددا این شبکه‌ها را روی گوشی خود نصب کرده و وارد حساب کاربری خود شود، پیامکی دریافت نخواهد کرد. در چنین شرایطی کاربر توسط آن پلتفرم، اسپم می‌شود.

در همین حال، برخی کاربران و کارشناسان با چنین دیدگاهی موافق نیستند و برای آن شواهدی دارند. میلاد نوری،کارشناس فناوری اطلاعات، در این خصوص در کانال تلگرامی خود نوشته‌است: «شما از سیم‌کارت ایرانسل خودتون به اون یکی سیم‌کارت ایرانسل خودتون پیامکی شبیه پیامک کد فعال‌سازی تلگرام و اینستاگرام و... بفرستید هم پیامک فیلتر می‌شه و نمی‌رسه... .»




البته گویا تلگرام نیز بیکار ننشست و برای دور زدن این وضعیت، راهکار دیگری برای ورود کاربران ارائه کرد. پیش از این نیز برای ورود به حساب کاربری تلگرام، کد فعال‌سازی از طریق پیامک برای کاربر ارسال می‌شد و در صورت عدم دریافت، گزینه تماس صوتی در دسترس بود. اکنون نیز می‌توان با تماس صوتی این کد فعال‌سازی را دریافت کرد. در واقع در حال حاضر تلگرام برای ارسال کد فعال‌سازی به کاربرانی که امکان دریافت پیامک از انها گرفته شده، همان ابتدا تماس صوتی را برقرار می‌کند و این تماس نیز با پیش‌شماره کشورهای مختلف انجام می‌شود. همچنین تلگرام با شماره کشورهای دیگر، پیامک فعال‌سازی را ارسال می‌کند.
کد مطلب : 19301
https://aftana.ir/vdcdfs0f.yt0nz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی