يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
پاسخ مدیرعامل واتس‌اپ به ادعای دورف

دورف درباره واتس‌اپ دروغ می‌گوید

مدیرعامل واتس‌اپ در پی ادعای دورف مبنی بر امنیت نداشتن واتس‌اپ، در جواب گفت: ادعای مدیرعامل تلگرام بی‌اساس است و او فقط به دنبال تبلیغ کردن پیام‌رسان خودش است.
منبع : زومیت
مدیرعامل واتس‌اپ در پی ادعای دورف مبنی بر امنیت نداشتن واتس‌اپ، در جواب گفت: ادعای مدیرعامل تلگرام بی‌اساس است و او فقط به دنبال تبلیغ کردن پیام‌رسان خودش است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، پاول دورف، بنیان‌گذار و مدیرعامل برنامه پیام‌رسان تلگرام با انتشار توییتی اذعان داشت که واتس‌اپ ناامن است و به همین‌منظور کاربران برای حفظ اطلاعات شخصی‌شان باید از آن دوری کنند. اکنون، ویل کاتکارت، مدیرعامل واتس‌اپ نیز با ارسال توییتی به این موضوع واکنش نشان داده است.

درواقع، گفته‌های مدیرعامل واتس‌اپ «رمزگذاری سر به سری (end-to-end)» را هدف قرار می‌دهد، قابلیتی که تلگرام به صورت پیش‌فرض از آن بهره نمی‌گیرد و به‌نوعی می‌توان از آن به‌عنوان ضعفی بزرگ برای این پیام‌رسان نام برد. مدیرعامل واتس‌اپ در بخشی از سخنانش می‌گوید: من از تلگرام برای فعالیت‌های خصوصی استفاده نمی‌کنم. برخلاف واتس‌اپ، تلگرام از رمزگذاری پیش‌فرض سرتاسری پشتیبانی نمی‌کند و راهی برای فعال کردن آن برای گروه‌ها وجود ندارد؛ بدین معنی که تلگرام همیشه یک کپی از پیام‌های شما دارد و این من را نگران می‌کند.

افزون‌براین، مدیرعامل واتس‌اپ تأکید می‌کند که پاول دورف ادعاهای مذکور با هدف رشد برنامه خود، یعنی تلگرام بیان کرده و از این موضوع ناراحت است که تلگرام تلاش می‌کند که از اطلاعات نادرست به‌عنوان یک تاکتیک برای تقویت رشد خود استفاده کند.

جالب است بدانید که پاول دورف بارها ادعا کرده است که رمزگذاری سرتاسری در پیام‌رسان‌هایی همچون واتس‌اپ بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارد؛ چراکه درنهایت این پیان‌رسان‌ها برای پشتیبان‌گیری اطلاعات به سرویس‌های ابری همچون گوگل کلاد یا آیکلاد متکی هستند و پشتیبان‌گیری انجام شده از پیام‌های رد و بدل شده در سرویس‌های ابری این نوع رمزگذاری را بی‌اثر می‌کند.
کد مطلب : 19653
https://aftana.ir/vdcds90f.yt0nk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی