جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰
شرکت قاصدک سامانه در پی حمله سایبری به سامانه ایمیل سازمانی شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی‌یک بیانیه صادر کرد.
منبع : قاصدک سامانه
شرکت قاصدک سامانه در پی حمله سایبری به سامانه ایمیل سازمانی شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی‌یک بیانیه صادر کرد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، شرکت قاصدک سامانه در پی حمله سایبری به سامانه ایمیل سازمانی شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی‌ و لو رفتن اطلاعات کارکنان سازمان انرژی اتمی‌ ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«در پی حمله به سامانه ایمیل سازمانی شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی‌و بداخلاقی‌های صورت گرفته در فضای مجازی و انتساب اتهامات بی پایه و اکاذیب به شرکت قاصدک سامانه، توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی‌به اطلاع عموم می‌رسد:

محصول پستخانه در سال ۱۳۸۶ بر مبنای Zimbra Open Source توسعه و برای اولین بار بعنوان یک Mail Server بومی‌به بازار عرضه شد. منظور از بومی‌سازی، لحاظ کردن تمهیدات لازم برای استفاده توسط کاربران بومی نظیر راست چین کردن رابط کاربری، افزودن فونت‌های مورد نیاز، فارسی‌سازی رابط کاربری، اتصال به درگاه‌های سایر سامانه‌های مشتریان نظیر اتوماسیون اداری و …، پشتیبانی از otp، پشتیبانی از انواع درگاههای پیامکی و توسعه ماژولهای مورد نیاز مشتریان بوده و نه تنها هیچگاه تولید صفر تا صد محصول ادعا یا به مشتریان القا نگردیده است بلکه استفاده از نرم‌افزار Open Source به صراحت در سایت POSTKHANEH.IR قید شده و تمامی مشتریان شرکت نسبت به این امر اطلاع و آگاهی کامل داشته و دارند. اساسا بنابراین ادعای تولید صفر تا صد محصول پستخانه توسط این شرکت قویا تکذیب میگردد.

در طول این سالها بدلیل سابقه طولانی پشتیبانی این محصول توسط شرکت قاصدک سامانه، تا مدت‌ها تنها گزینه Email Server غیر ویندوزی با پشتیبانی داخلی، محصول پستخانه این شرکت بوده و به همین دلیل، سازمان‌های متعددی آن را ابتیاع و استفاده نموده‌اند. بنابراین، ادعای رانت و دستور دولتی برای خرید این محصول قویا تکذیب می‌گردد. صدها رضایتنامه صادره توسط مشتریان و خوشنامی این شرکت در طول بیش از دو دهه اخیر گواه این ادعاست.

ابزارهای Open Source در مجامع بزرگ و توسط برنامه‌نویس حرفه‌ای توسعه و تولید میشوند و به جهت ماهیت Open Source بودن آنها، رفع باگهای احتمالی در آنها با سرعت و دقت بیشتری صورت میگیرد به همین دلیل، هیچ شرکتی ارتباط با پروتکل‌های SMTP, POP۳, IMAP را از نو بازنویسی نمیکند! بکارگیری Zimbra بعنوان ایمیل سازمانی مثل هر Open Source دیگری نیاز به تخصص و تجربه دارد. از آنجائی که غالبا واحد‌های IT سازمانها در این خصوص فاقد تجربه و تخصص لازم هستند، بهمین دلیل در سراسر دنیا شرکتهایی با تیم‌های متخصص اینگونه سامانه‌ها را پشتیبانی میکنند. قاصدک سامانه نیز با همان رویکرد، صرفا خدمات مربوط به طراحی معماری، نصب و پیاده‌سازی، ارتباط با سایر سامانه‌ها، پشتیبانی و رفع مشکلات و نیز توسعه نیازهای جنبی را به مشتریان پستخانه ارایه می‌کند.

علی‌هذا با توجه به موارد فوق، اتهامات و اکاذیب انتسابی در شبکه‌های مجازی به اینجانب و شرکت قاصدک سامانه مبنی بر کتمان Open Source بودن محصول پستخانه و نیز دستور مراجع دولتی مبنی بر الزام سازمان‌های تابعه به خرید این نرم افزار و استفاده از رانت دولتی در فروش این محصول قویا تکذیب می‌گردد.

یکم آبانماه ۱۴۰۱
محمدکاظم قنبری
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره»
کد مطلب : 19736
https://aftana.ir/vdcfvedy.w6d1magiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی