سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
جالب است ۰
کارشناسان امنیت سایبری افزونه‌ای را کشف کرده‌اند که اطلاعات را از طریق گوگل کروم هک می‌کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان امنیت سایبری افزونه‌ای را کشف کرده‌اند که اطلاعات را از طریق گوگل کروم هک می‌کند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، متأسفانه محبوبیت افزونه‌های مرورگر کروم منجر به سوء استفاده هکر‌ها از این ابزار‌ها شده است. تحلیلگران امنیتی شرکت امنیت سایبری Zimperium یک افزونه مرورگر مخرب به نام Cloud9 را شناسایی کرده‌اند.

اگر Cloud9 بر روی رایانه نصب شده باشد، می‌تواند اطلاعات شخصی ذخیره شده در مرورگر را به سرقت ببرد. این ابزار مخرب همچنین می‌تواند بدافزار دیگری را روی دستگاه نصب کرده و کنترل کامل سیستم را در دست بگیرد.

افزونه Cloud9 دارای عملکرد‌های مختلفی است که شامل سرقت کوکی‌های ذخیره شده در مرورگر شما، ردیابی هر ضربه کلیدی که روی سیستم می‌کنید، همچنین راه‌اندازی حملات هک بر روی دستگاه شما است.

این افزونه همچنین توانایی اجرای کد جاوااسکریپت را از منابع خارجی و استخراج ارز‌های رمزنگاری شده از داخل مرورگر به طور مستقیم با استفاده از منابع رایانه قربانی دارد.

خوشبختانه، این افزونه مخرب به دلیل سیاست تایید سختگیرانه گوگل، راه خود را به فروشگاه وب کروم یا هیچ فروشگاه اینترنتی دیگری باز نکرده است.

کارشناسان امنیت سایبری به کاربران توصیه می‌کنند با استفاده از افزونه‌های آزمایش شده قبلی که به طور رسمی در فروشگاه وب کروم در دسترس هستند، از دستگاه‌های خود در برابر افزونه‌های مرورگر مخرب محافظت کنند.
کد مطلب : 19849
https://aftana.ir/vdcaoan6.49noy15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی