شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
جالب است ۰
شرکت Broadcom در صورت تأیید اتحادیه اروپا شرکت VMware را به قیمت ۶۱ میلیارد دلار خریداری می‌کند.
اختصاصی افتانا: شرکت Broadcom در صورت تأیید اتحادیه اروپا شرکت VMware را به قیمت ۶۱ میلیارد دلار خریداری می‌کند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) به نقل از The Register، شرکت Broadcom روند دریافت تاییدیه اتحادیه اروپا را برای تصاحب ۶۱ میلیارد دلاری پیشنهادی خود برای شرکت مدیریت ابری و مجازی‌سازی VMware آغاز کرده است که این شرکت امیدوار است در سال مالی جاری این توافق را ببندد.

بر اساس یک ورودی در وب‌سایت سیاست رقابت، این نهاد اجرایی، این خرید به طور رسمی در ۱۵ نوامبر به کمیسیون اروپا برای بررسی‌های آنتی‌تراست اعلام شد. در این بیانیه آمده است که مهلت موقت برای تصمیم‌گیری در مورد ادغام ۲۰ دسامبر است، اما هنوز خبری رسمی با جزئیات منتشر نشده است.

بر اساس گزارش‌ها، Broadcom در حال بررسی این است که این ادغام در این مرحله تایید شود، به جای اینکه کمیسیون اروپا تصمیم بگیرد که نیاز به تجزیه و تحلیل عمیق‌تر دارد که می‌تواند ماه ها به روند تصویب اضافه کند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما مطمئن هستیم که این قرارداد هیچ مشکل رقابتی ایجاد نمی‌کند و مشتاقانه منتظر همکاری با کمیسیون اروپا در طول این فرآیند هستیم.

Broadcom امیدوار است با این استدلال که در حال حاضر رقابت زیادی در بخش‌های بازار مربوطه از سوی اپراتورهای ابری عمومی، از جمله مایکروسافت، AWS و گوگل و ادغام آن وجود دارد، قانون‌گذاران اتحادیه اروپا را متقاعد کند که تصاحب خود را روشن کنند. در واقع انتخاب خریدار را افزایش می‌دهد.

با این حال، قابل درک است که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده نیز در حال بررسی دقیق این خرید پیشنهادی است که می‌تواند فروش را نیز از مسیر خارج کند.

این شرکت نیمه‌رسانا قصد خود را برای خرید VMware در ماه می، پس از جدایی از دل در سال گذشته تایید کرد، و هیئت‌مدیره هر دو سازمان به اتفاق آرا خرید ۶۱ میلیارد دلاری را تأیید کردند.

در عین حال، مشتریان VMware کمتر از خرید پیشنهادی راضی بودند. شرکت‌کنندگان در یکی از کنفرانس‌های گروه کاربری این شرکت در ملبورن استرالیا به The Register گفتند که از این اتفاق می‌ترسیدند زیرا شاهد خرید قبلی Broadcom بودند که منجر به افزایش قیمت و سرمایه‌گذاری کمتر در توسعه محصول شد.

Broadcom این موضوع را رد کرده است و هاک تان، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت، حتی در ماه گذشته در یک پست وبلاگی نوشت و اعلام کرد که افزایش قیمت محصولات VMware بخشی از استراتژی او نیست.

در ماه جولای، دوره ۴۰ روزه «go-shop» که تحت آن VMware می‌توانست پیشنهادهای جایگزین را به عنوان بخشی از قرارداد ادغام درخواست کند، به پایان رسید و راه را برای ادامه خرید Broadcom باز کرد.

با فرض اینکه Broadcom موانع نظارتی را پشت سر بگذارد، این شرکت انتظار دارد که این تراکنش مدتی در سال مالی ۲۰۲۳ خود که این ماه آغاز شد، تکمیل شود.

گفتنی است، شرکت Broadcom که تبدیل به یک غول در دنیای فناوری شده است در سال ۲۰۱۹ هم شرکت Symantec را با رقم ۱۱ میلیارد دلار خریداری کرده بود.

منبع: The Register
کد مطلب : 19979
https://aftana.ir/vdceoo8z.jh8ofi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی