جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
گزارش نقض داده‌ها در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲

رشد ۴۸۹ درصدی نقض داده‌ها در استرالیا

اختصاصی افتانا
گزارش سرف‌شارک از نقض داده‌ها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که این تهدید سایبری در کشور استرالیا ۴۸۹ درصد افزایش یافته است.
اختصاصی افتانا: گزارش سرف‌شارک از نقض داده‌ها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که این تهدید سایبری در کشور استرالیا ۴۸۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) به نقل از اینفوسکیوریتی، بر اساس داده‌های جدید گردآوری شده توسط سرف‌شارک (Surfshark)، استرالیا بالاترین تراکم نقض داده‌ها را در جهان در سه ماهه چهارم ثبت کرده است.

طبق ادعای این شرکت حفاظت از حریم خصوصی، به طور متوسط، ۷ هزار و ۳۸۷ حساب کاربری به ازای هر ۱۰۰ هزار اکانت استرالیایی در دو ماه اول مدت سه ماهه چهارم سال فاش شده است که تراکم نقض داده آن ۲۴ برابر بیشتر از میانگین جهانی است.

روسیه با ۲ هزار و ۵۶۸ مورد از هر ۱۰۰ هزار مورد در رتبه دوم و ترکیه با ۲ هزار و ۴۲۱ اکانت لو رفته از هر ۱۰۰ هزار اکانت در رتبه سوم قرار دارد.

این ارقام تا حد زیادی مربوط به نقض مدیبانک (Medibank)، یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه‌ای استرالیا است که سرف‌شارک گفت که نزدیک به ۱.۸ میلیون حساب ایمیل در این پلتفرم افشا شده است و پس از نقض داده در واتپد (Wattpad) در سال ۲۰۲۰ که ۲.۴۵ میلیون حساب فاش شده بود، در رتبه دوم بزرگترین نقض داده جهان قرار دارد.

با این حال، گزارش های دیگر ادعا می کنند که بیش از پنج میلیون مشتری مدیبانک تحت تأثیر این نقض داده قرار گرفته‌اند.

تا کنون در این سه ماهه به طور متوسط اطلاعات ۲۲ اکانت استرالیایی در هر دقیقه نقض شده است، در حالی که این میزان در دوره سه ماهه سوم امسال به دو مورد می‌رسید. سرف‌شارک گفت که این بیشتر به ۱.۸۸ میلیون پروفایل کاربر استرالیایی دزدیده شده در ماه‌های اکتبر و نوامبر کاهش یافته است - که نسبت به ۳۰۰ هزار اکانت در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

این شرکت ادعا کرد که این بالاترین جهش سه ماهه استرالیا در تعداد نقض داده‌ها در این دهه است که افزایش ۴۸۹ درصدی را شاهد بودیم.

به گفته آگنسکا سابلووسکاجا، محقق ارشد سرف‌شارک، این همچنین روند جهانی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: «در سطح جهانی، نقض اطلاعات از اکتبر تا نوامبر ۷۰.۸ درصد کاهش یافته است. با این حال، در استرالیا، نقض اطلاعات ۱۵۵۰ درصد افزایش یافته است – از ۱۰۷ هزار و ۶۵۹ مورد در اکتبر به یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۶۵ مورد در ماه نوامبر رسیده است.»

در حادثه مدیبانک شاهد بودیم که هکرها سوابق حاوی نام، آدرس، تاریخ تولد، شماره بیمه، شماره خط مشی، شماره تلفن، اطلاعات ادعاها و حتی شماره پاسپورت برخی از دانشجویان بین‌المللی را به سرقت بردند.

پس از اخاذی از بیمه‌گر، همه این اطلاعات در فضای مجازی پخش شد. این شرکت در حال حاضر موضوع تحقیقات توسط ناظر حفظ حریم خصوصی استرالیا است و این پرونده باعث ایجاد قانون جدیدی در این کشور شد که این یعنی مشاغل به دلیل نقض مکرر یا جدی داده‌ها ۵۰ میلیون دلار جریمه می‌شوند.

با این حال، طبق آمار سرف‌شارک، استرالیا هنوز از نظر تعداد کل نقض داده‌ها تنها شانزدهمین در جهان است. این کشور ادعا کرد که از سال ۲۰۰۴، ۱۲۵.۸ میلیون حساب کاربری در مقابل ۹.۷۳ میلیارد در ایالات متحده نقض شده است.

منبع: Infosecurity
کد مطلب : 20071
https://aftana.ir/vdcjvye8.uqeyazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی