سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
جالب است ۰
یکی از سناتورهای آمریکا لایحه‌ای با حمایت از دو حزب این کشور رونمایی کرد که در صورت تصویب آن، استفاده از تیک‌تاک در آمریکا ممنوع خواهد شد.
منبع : خبرگزاری ايسنا
ایسنا: یکی از سناتورهای آمریکا لایحه‌ای با حمایت از دو حزب این کشور رونمایی کرد که در صورت تصویب آن، استفاده از تیک‌تاک در آمریکا ممنوع خواهد شد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه لایحه‌ای با حمایت قانون‌گذاران هر دو حزب، معرفی کرد که ممنوعیت اپلیکیشن ویدئویی تیک‌تاک در آمریکا را به دنبال خواهد داشت.

این لایحه در بحبوحه نگرانی‌های آمریکا از احتمال جاسوسی از شهروندان آمریکایی و سانسور محتوا توسط این اپلیکیشن، رونمایی شده و فشار بر شرکت چینی بایت دنس را که مالک تیک‌تاک است تشدید می‌کند.

دفتر سناتور روبیو اعلام کرد این قانون در صورت تصویب شدن، تمامی معاملات هر شرکت شبکه اجتماعی که تحت نفود چین و روسیه قرار دارد را ممنوع خواهد کرد. یک لایحه مشابه توسط مایک گالاگر، نماینده جمهوری‌خواه و راجا کریشنامورتی، نماینده دموکرات، در کنگره آمریکا رونمایی شده است.

سخنگوی تیک‌تاک در واکنش به این لایحه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ناراحت کننده است که بعضی از اعضای کنگره، به جای تشویق دولت به پایان دادن بازبینی امنیت ملی از تیک‌تاک، با انگیزه سیاسی به دنبال ممنوعیت این اپلیکیشن هستند که هیچ ارتباطی با امنیت ملی ایالات متحده ندارد. این شرکت، اعضای کنگره را از برنامه‌های در دست اجرای خود برای تقویت امنیت این پلتفرم در آمریکا، مطلع نگه خواهد داشت.

این لایحه در پی افزایش توجه مقامات سیاسی به تیک‌تاک در واشنگتن، مطرح شده است. پیش از این، تلاش دولت ترامپ برای ممنوع کردن این اپلیکیشن ویدئویی شکست خورده بود.

کریس ری، مدیر اف‌بی‌آی ماه گذشته گفته بود فعالیت‌های تیک‌تاک در آمریکا، نگرانی‌های امنیت ملی ایجاد کرده و این ریسک وجود دارد که دولت چین از تیک‌تاک برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران یا کنترل دستگاه آن‌ها استفاده کند.

آلاباما و یوتا، هفته جاری به ایالت‌های آمریکایی دیگر پیوستند که استفاده از اپلیکیشن ویدئویی چینی تیک‌تاک در دستگاه‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای دولت‌های ایالتی را به دلیل نگرانی پیرامون امنیت ملی، ممنوع کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد مانع دانلود وی‌چت و تیک‌تاک در آمریکا شود و دسترسی به این اپلیکیشن‌های چینی را مسدود کند، اما در مبارزه‌های حقوقی، شکست خورد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ژوئن سال ۲۰۲۱ فرامین اجرایی دونالد ترامپ برای ممنوعیت دانلود این اپلیکیشن‌ها را لغو کرد و به وزارت بازرگانی دستور داد درباره نگرانی‌های امنیتی مربوط به این اپلیکیشن‌ها، بررسی لازم را انجام دهد.

کمیته امور سرمایه گذاری خارجی در آمریکا که خرید شرکت‌های آمریکایی توسط خارجی‌ها را با هدف بررسی ریسک‌های امنیت ملی مرور می‌کند، به دلیل نگرانی از احتمال دسترسی دولت چین به اطلاعات شهروندان آمریکایی، در سال ۲۰۲۰ به بایت دنس دستور داد فعالیت‌های آمریکایی تیک‌تاک را بفروشد.

بر اساس گزارش رویترز، این کمیته و تیک‌تاک ماه‌هاست سرگرم مذاکره بوده تا به توافق امنیت ملی برای حمایت از اطلاعات بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر این اپلیکیشن دست پیدا کنند.
کد مطلب : 20074
https://aftana.ir/vdcc0xqi.2bqxm8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی