يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
جالب است ۰
گوگل به‌تازگی یک به‌روزرسانی امنیتی منتشر کرده است که نقص‌های امنیتی نگران‌کننده‌ای را در آن وصله کرده است.
اختصاصی افتانا: گوگل به‌تازگی یک به‌روزرسانی امنیتی منتشر کرده است که نقص‌های امنیتی نگران‌کننده‌ای را در آن وصله کرده است.

به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، گوگل وصله‌ای منتشر کرده است که سه آسیب‌پذیری شدید اندروید را برطرف می‌کند، از جمله یکی که گفته می‌شود در طبیعت مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه نقص‌ها بر برخی از جدیدترین نسخه‌های سیستم عامل مشهور تلفن همراه تأثیر می‌گذارد، به کسب‌وکارها توصیه می‌شود در اسرع وقت نقاط پایانی خود را اصلاح کنند.

گوگل با فهرست کردن جزئیات در بولتن امنیتی اندروید خود در آوریل ۲۰۲۳ اعلام کرد که نقص‌ها به عنوان CVE-۲۰۲۳-۲۱۰۸۵، CVE-۲۰۲۳-۲۱۰۹۶، و CVE-۲۰۲۲-۳۸۱۸۱ ردیابی می‌شوند.

مورد اول و دوم یک آسیب‌پذیری سیستم اندروید است که امکان اجرای کد از راه دور را فراهم می‌کند. محققان می‌گویند که آن‌ها می‌توانند از طریق فیشینگ مورد سوءاستفاده قرار گیرند. مورد سوم یک نقص در درایور هسته گرافیکی Arm Mali است و ظاهراً این نقصی است که از اواخر سال گذشته توسط هکرها استفاده شده است. این آسیب‌پذیری که به عنوان یک آسیب‌پذیری بدون استفاده توصیف می‌شود، به عوامل تهدید اجازه می‌دهد تا امتیازات خود را در نقاط پایانی هدف از طریق برنامه‌های مخرب افزایش دهند.

گوگل در مورد اینکه چه کسی از این نقص‌ها، علیه چه کسی و برای چه اهدافی استفاده کرده است، صحبت نکرد.

اندروید ۱۱، اندروید ۱۲، اندروید ۱۲ ال و اندروید ۱۳ همگی تحت تاثیر این نقص‌ها هستند و گوگل به کاربران توصیه می‌کند که فوراً این اصلاح را اعمال کنند. این کار را می توان با رفتن به منوی تنظیمات و پایین رفتن به بخش درباره تلفن انجام داد. در آنجا، می‌توانید آیتم‌های منو را پیدا کنید که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار موجود را بررسی می‌کند.

برخلاف iOS اپل، اکوسیستم موبایل گوگل غیرمتمرکز است، به این معنی که تولیدکنندگان مختلف ممکن است زمان بیشتر یا کمتری را برای انتشار این پچ صرف کنند. اگر هیچ وصله‌ای برای دستگاه شما موجود نیست، احتمالاً می‌توانید در روزها و هفته‌های آینده منتظر آن باشید.

همچنین، دریافت یک برنامه آنتی‌ویروس اندروید نمی‌تواند ضرری داشته باشد زیرا بهترین آن‌ها کار مناسبی برای محافظت از دستگاه‌های تلفن همراه در برابر بدافزارها و آسیب‌پذیری‌های مشابه انجام می‌دهند. همچنین مطمئن شوید که Google Play Protect فعال است زیرا این برنامه آنتی ویروس پیش‌فرض اندروید است و معمولاً از قبل نصب شده است.

منبع: Techradar
کد مطلب : 20636
https://aftana.ir/vdcg339x.ak9zw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی