دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
مدیرعامل خدمات وب آمازون در مورد برخی تغییرات بزرگ بالقوه در سال جاری هشداد داد.
مدیرعامل خدمات وب آمازون در مورد برخی تغییرات بزرگ بالقوه در سال جاری هشداد داد.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، اندی جاسی از آمازون در نامه دوم خود به سهامداران به عنوان مدیرعامل، دیدگاهی را در مورد آینده بازوی خدمات وب آمازون (AWS) ارائه کرده است زیرا جهان همچنان به تغییر دیجیتالی ادامه می‌دهد.
 
جاسی مشکلات اقتصادی اخیر را به مشکلات رکود اقتصادی 2008 و 2009 و دوره 2001 قبل از آن تشبیه می‌کند. هر یک از این سه بار، شرکت مجبور به ارزیابی مجدد عملیات و زیرمجموعه‌های مختلف خود شده است و یکی از آن‌ها ثابت بوده است: روابط با مشتری.
 
آمازون به وضوح مسائل مالی خود را در نظر دارد زیرا از درآمد 245 میلیارد دلاری قبل از همه‌گیری کرونا به رقم 434 میلیارد دلار در سال 2022 رسیده است، اما جاسی معتقد است که ایجاد روابط معنادار و پایدار برای موفقیت بسیار مهم بوده است.
 
جاسی توضیح داد که مشتریان ابری AWS می‌توانند از مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری بدون داشتن هزینه‌های گران‌قیمت و دارایی‌های مستهلک شده فناوری اطلاعات اولیه بهره ببرند. با توجه به اینکه مشتریان بیشتر بر روی بهینه‌سازی هزینه‌ها به جای کاهش هزینه تمرکز می‌کنند، پیشرفت همچنان ادامه دارد، تا جایی که تیم‌های فروش شرکت بسیاری از زمان خود را صرف کمک به مشتریان برای مقابله با مهاجمان سایبری ادامه می‌دهند.
 
جاسی توضیح داد: در حالی که این بادهای مخالف کوتاه مدت نرخ رشد ما را کاهش می‌دهد، ما بسیاری از اصول اساسی را که در AWS می‌بینیم، دوست داریم. رابطه مشتریان جدید ما و مهاجرت فعال ما قوی است.
 
بیشتر موفقیت بخش رایانش ابری را می‌توان به سیلیکون داخلی نسبت داد، مانند پردازنده‌های Graviton آمازون که اکنون در نسل سوم خود هستند، دو نسل تراشه‌های استنتاج Inferentia و تراشه آموزشی جدید «Trainium».
 
نمونه‌های EC2 Trn1n و EC2 Inf2 آمازون که اخیراً رونمایی شده‌اند، از تراشه‌های داخلی استفاده می‌کنند و پیش از برنامه‌های این شرکت برای در دسترس قرار دادن آموزش هوش مصنوعی مولد با مدل‌های پایه از قبل موجود (FM) در دسترس کسب‌وکارهای بیشتری قرار گرفته‌اند.
 
جاسی با تشبیه‌گذار به رایانش ابری به مهاجرت بین مکان‌های فروشگاه فیزیکی و خرید آنلاین، توضیح می‌دهد که این شرکت اکنون در موقعیت خوبی قرار دارد تا بتواند تعداد فزاینده‌ای از کسب‌وکارهایی را که به دنبال ایجاد تغییر هستند، با 90 درصد از بازار، تطبیق دهد.
 
پروژه دیگری که در نامه پایان سال مورد اشاره قرار گرفت، کویپر، سیستم ماهواره‌ای آمازون در مدار پایین زمین برای رقابت با Starlink و OneWeb بود که امیدوار است پس از آزمایش دو نمونه اولیه ماهواره در اواخر سال جاری، در سال 2024 به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد.
 
جاسی می‌گوید با نگاهی به آینده، همه این‌ها شرکتی پایدار و در حال رشد را ایجاد می‌کند که روابط نزدیک با مشتری را مهار می‌کند و سودآوری را برای شرکت به ارمغان می‌آورد. به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد که آمازون آنقدر که تعدیل نیروی 27 هزار نفری نشان می‌دهد، نگران نوسانات کوتاه‌مدت نیست.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 20679
https://aftana.ir/vdcdn90x.yt0z56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی