چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 24 Apr 2024
جالب است ۰
بایدن مدیران چهار شرکت فناوری را احضار کرد

هوش مصنوعی در کاخ سفید

بحث‌های داغ این روزها درباره موضوع هوش مصنوعی باعث شد که مدیران ارشد چهار شرکت فعال در این حوزه به کاخ سفید فراخوانده شوند.
بحث‌های داغ این روزها درباره موضوع هوش مصنوعی باعث شد که مدیران ارشد چهار شرکت فعال در این حوزه به کاخ سفید فراخوانده شوند.
 
به گزارش افتانا، رویترز خبر داد بحث‌های داغ این روزها درباره موضوع هوش مصنوعی باعث شد که مدیران ارشد اجرایی گوگل، مایکروسافت، اوپن ای آی و آنتروپیک به کاخ سفید دعوت شوند تا با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات ارشد دولتی از‌جمله جف زینتس، مدیر کارکنان بایدن، بروس رید، معاون رییس ستاد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، لیل برینارد، مدیر هیئت ملی اقتصادی و جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ملاقات ‌کنند و درباره  موضوعات کلیدی هوش مصنوعی گفت‌وگو داشته‌باشند.
 
بر اساس آنچه در دعوت‌نامه‌های این جلسه آمده‌است جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا انتظار دارد شرکت‌های مذکور قبل از ارائه محصولات‌شان به بازار از ایمنی آنها اطمینان کامل یافته باشند.
 
در آوریل ۲۰۲۳ میلادی دولت بایدن اعلام کرد همچنان هوش مصنوعی را یک ابزار خطرناک می‌داند اما شرکت‌های فناوری وظیفه دارند ایمنی محصولاتشان را تضمین کنند. همچنین دولت بایدن به دنبال این است که عقاید و انتظارات مردم درباره اقداماتی است که سیستم‌های هوش مصنوعی را مسئولیت‌پذیر می‌کنند.
 
این روزها نگرانی درباره هوش مصنوعی بسیار زیاد  شده که نقض حریم خصوصی، تبعیض و سوء استفاده از این فناوری برای افزایش کلاهبرداری‌ها و اخبار جعلی ازجمله این دغدغه‌ها و ترس‌هاست.
 
 
کد مطلب : 20735
https://aftana.ir/vdcgnu9x.ak9zw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی