پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
درخواست از کنگره برای افزایش بودجه سایبری

تعداد هکرهای چینی بیشتر از ماموران سایبری FBI است

مدیر اف‌بی‌آی به کنگره آمریکا اعلام کرد تعداد هکرهای چینی بسیار بیشتر از کارمندان اطلاعات سایبری این کشور است و در همین راستا خواستار بودجه بیشتری برای آژانس شد.
منبع : CNBC
مدیر اف‌بی‌آی به کنگره آمریکا هشدار داد تعداد هکرهای چینی بسیار بیشتر از کارمندان اطلاعات سایبری این کشور است و در همین راستا خواستار بودجه بیشتری برای آژانس شد.
 
به گزارش افتانا، به نقل از CNBC، کریستوفر ورای، مدیر اف‌بی‌آی در جلسه استماع بودجه به کنگره آمریکا گفت: برای شفاف شدن موضوع می‌توانم بگویم که اگر هریک از ماموران سایبری اف‌بی‌آی و تحلیلگران داخلی به طور خاص روی تهدید چین تمرکز کنند، باز هم تعداد هکرهای چینی از کارمندان سایبری اف‌بی‌آی بیشتر است. به طور دقیق تر به ازای هر یک مامور سایبری اف‌بی‌آی ۵۰ هکر چینی وجود دارد.
 
چنین اظهاراتی نشان‌دهنده مقیاس وسیع تهدیدهای سایبری پیش روی آمریکا است. ورای معتقد است برنامه هک چین بسیار گسترده‌تر از کشورهای دیگر است و بیشتر از آنها اطلاعات شخصی و شرکتی آمریکایی را سرقت کرده است.
 
با این وجود مدیر اف‌بی‌آی اشاره کرد کشورهایی مانند روسیه، ایران و کره شمالی نیز تهدیدهای امنیت سایبری بزرگی به شمار می‌روند. اف‌بی‌آی هم اکنون مشغول بررسی بیش از ۱۰۰ نسخه از باج‌افزار است که هرکدام از آنها انبوهی قربانی گرفته‌اند.
 
در همین راستا آژانس دولتی مذکور خواسته ۶۳ میلیون دلار بودجه شده تا کارمندان سایبری خود را بیشتر کند. به گفته ورای چنین بودجه‌ای به اف‌بی‌آی کمک می‌کند تا کارمندان سایبری بیشتری در دفاتر میدانی خود نگه دارد تا به محل واقعی قربانیان جرایم سایبری نزدیک‌تر شوند.
 
کد مطلب : 20736
https://aftana.ir/vdch-qni.23nvxdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی