يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
سازمان تنظیم مقررات در فصلنامه آماری منتهی به زمستان ۱۴۰۱ اطلاعات تازه‌ای در حوزه فناوری از جمله میزان مکالمات شبکه سیار، پیامک‌ها و ... منتشر کرد.
سازمان تنظیم مقررات در فصلنامه آماری منتهی به زمستان 1401 اطلاعات تازه‌ای در حوزه فناوری از جمله میزان مکالمات شبکه سیار، پیامک‌ها و ... منتشر کرد.
 
به گزارش افتانا، سازمان تنظیم مقررات در فصلنامه آماری منتهی به زمستان ۱۴۰۱ اطلاعات تازه‌ای در حوزه فناوری منتشر کرده است. بر این اساس کل مکالمات شبکه سیار کشور از ۸۱ میلیارد مکالمه و کل پیامک‌ها از ۱۰۹ میلیارد پیامک عبور کرده است.
 
تعداد تلفن‌های همگانی در سطح کشور اکنون ۶۸ هزار و ۹۹۴ عدد است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافته است. تعداد تلفن همگانی جاده‌ای نیز بیش از ۱۶ درصد کاهشی بوده و به یک هزار و ۶۲۸ عدد رسیده است.
 
اکنون تعداد روستاهای دارای ارتباط به ۵۱ هزار و ۵۰۶ روستا رسیده که نسبت به سال گذشته ۰.۲۵ درصد رشد داشته است. تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی نیز ۴۷ هزار و ۴۰۳ عدد است که نسبت به سال گذشته با افزایش ۰.۳۲ درصدی روبه‌رو شده است.
 
در بخشی از این گزارش به سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه به تفکیک اپراتورها اشاره شده است. در این بخش اپراتور همراه اول ۵۳، اپراتور ایرانسل ۴۳ و اپراتور رایتل ۴ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند. سهم بازار مشترکین پهن‌باند سیار در اپراتورها نیز به همین شکل و درصد است.
 
شاخص‌های کیفیت شبکه سیار، بخش دیگری از این فصلنامه است و بر اساس آن میزان قطعی سرویس داده نسل سوم (3G) در اپراتور همراه اول حدود ۱.۵ درصد، اپراتور ایرانسل ۲ درصد و اپراتور رایتل بیش از ۴ درصد است. میزان قطعی سرویس داده نسل چهارم (4G) در اپراتورهای همراه اول و رایتل بیش از ۴ درصد و در اپراتور ایرانسل ۲ درصد است.
 
در بخش دیگر این گزارش به میزان برقراری موفقیت‌آمیز سرویس داده نسل سوم (3G) اشاره شده است. در اپراتور همراه اول حدود ۹۹.۵ درصد، اپراتور ایرانسل حدود ۹۸ درصد و اپراتور رایتل حدود ۹۰ درصد است.
 
میزان برقراری موفقیت‌آمیز سرویس داده نسل چهارم (4G) در اپراتور همراه اول حدود ۹۹.۷ درصد، اپراتور ایرانسل ۹۹.۶ درصد و اپراتور رایتل ۹۹.۲ درصد است.
کد مطلب : 20769
https://aftana.ir/vdcdn50x.yt0z96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی