دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
برگزارکنندگان کنگره جهانی موبایل در اسپانیا به دلیل به خطر انداختن امنیت سایبری کاربران باید جریمه سنگینی پرداخت کنند.
برگزارکنندگان کنگره جهانی موبایل در اسپانیا به دلیل به خطر انداختن امنیت سایبری کاربران باید جریمه سنگینی پرداخت کنند.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، سازمان جهانی ارتباطات سیار (GSMA)، سازمان‌دهنده کنگره جهانی موبایل (MWC) بارسلونا به دلیل انجام ندادن ارزیابی تأثیر حفاظت از داده‌ها (DPIA) 200 هزار یورو جریمه شده است.
 
این تصمیم به زبان اسپانیایی توسط آژانس حفاظت از داده اسپانیا  (AEPD)اتخاذ شده و نشان می‌دهد که GSMA در هنگام جمع‌آوری داده‌های بیومتریک از شرکت‌کنندگان در حفاظت از آن‌ها کوتاهی می کند.
 
ارزیابی GSMA، بر اساس این تصمیم صرفاً اسمی و بدون توجه به جنبه‌های اساسی روش‌های پردازش داده‌های آن بوده است.
 
مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا (GDPR) ایجاب می‌کند زمانی که جمع‌آوری داده‌ها ممکن است خطر بالایی برای حق حفظ حریم خصوصی افراد تحت تاثیر داشته باشد، یک DPIA قوی انجام شود که فناوری تشخیص چهره بیومتریک در این مورد در این دسته قرار می‌گیرد زیرا داده‌های مذکور برای شناسایی شرکت‌کنندگان در MWC استفاده می‌شود.
 
AEPD همچنین حکم داد که GSMA پاسپورت‌ها و مدارک هویت اتحادیه اروپا را از شرکت‌کنندگان جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را ملزم می‌کند که با جمع‌آوری داده‌های بیومتریک به عنوان بخشی از فرآیند آپلود موافقت کنند.
 
GDPR به وضوح بیان می‌کند که رضایت باید مشخص باشد و آزادانه داده شود، اما همانطور که توسط مدافع سلامت دیجیتال دکتر آناستازیا ددیوخینا کشف شد، این به وضوح یک امر اختیاری برای شرکت‌کنندگان در کنگره جهانی موبایل نبود.
 
او در یک پست لینکدین نوشت: «من نتوانستم توجیه منطقی برای آن پیدا کنم، وب‌سایت آن‌ها پیشنهاد کرد که می‌توانم شناسه/ گذرنامه خود را نیز برای تأیید حضوری بیاورم، که برایم مهم نبود. با این حال، برگزارکنندگان اصرار داشتند تا زمانی که مشخصات پاسپورتم را آپلود نکنم، نمی‌توانم در این رویداد شرکت کنم و باید به صورت مجازی شرکت کنم که در نهایت این کار را انجام دادم.»
 
GSMA این اقدامات را برای رویدادهای 2022 و 2023 ادامه داد، اما با توجه به حکم AEPD، همه چیز احتمالاً باید تغییر کند.
 
کنگره جهانی موبایل از 27 فوریه تا 2 مارس برگزار شده بود.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 20781
https://aftana.ir/vdchzqni.23nv6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی