شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
ناظر ضد انحصار ایتالیا غول آمریکایی را به سوءاستفاده از تسلط بر بازار و نقض داده‌های حریم خصوصی متهم کرد.
ناظر ضد انحصار ایتالیا غول آمریکایی را به سوءاستفاده از تسلط بر بازار و نقض داده‌های حریم خصوصی متهم کرد.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، پس از ممنوعیت موقت ChatGPT و تحریک افزایش بارگیری خدمات VPN، یک شرکت بزرگ فناوری دیگر اکنون در ایتالیا تحت نظارت است.
 
این بار، این اپل است که به دلیل سوءاستفاده از تسلط بر بازار خود علیه توسعه‌دهندگان برنامه‌های شخص ثالث، دچار مشکل شده است.
 
به طور خاص، ناظر ضد انحصار ایتالیا (AGCM) غول فناوری ایالات متحده را متهم می‌کند که از آوریل 2021 سیاست‌های محدودتر و زیان‌آور حفظ حریم خصوصی داده‌ها را برای برنامه‌های غیر اپل اعمال می‌کند. تحقیقات برای بررسی چنین اتهاماتی اکنون باز است.
 
ناظر ضد انحصار ایتالیایی نوشت: «رفتار متفاوت عمدتاً بر اساس ویژگی‌های درخواستی است که به نظر می‌رسد کاربران برای ردیابی داده‌های نویگیشن خود در وب و ابزارهایی که برای اندازه‌گیری اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی اتخاذ می‌شوند، رضایت دارند.
 
این آژانس توضیح داد که فقط رقبای اپل ملزم به نمایش درخواست رضایت کاربر برای ردیابی در موقعیتی مرتبط‌‌تر در مقایسه با رقبای رد این عمل هستند. همچنین گزارش شده است که از زبان گمراه‌کننده در مورد فعالیت‌های ردیابی آنلاین استفاده می‌کند.
 
نه تنها مسائل مربوط به حریم خصوصی، بلکه به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان شخص ثالث نیز به دلیل کیفیت و جزئیاتی که اپل در مورد کمپین‌های تبلیغاتی به آن‌ها ارائه می‌دهد، ضعیف هستند.
 
رفتار تبعیض‌آمیز ادعایی اپل ممکن است باعث کاهش درآمد تبلیغاتی از طرف تبلیغ‌کنندگان شخص ثالث به نفع بخش تجاری آن شود، ورود رقبا را کاهش دهد و یا از باقی ماندن رقبا در بازار توسعه و توزیع اپلیکیشن جلوگیری کند که به نفع برنامه‌های خود اپل باشد.
 
همانطور که رویترز گزارش داد، غول آمریکایی چنین ادعاهایی را رد کرده است و استدلال می‌کند که قوانین حریم خصوصی یکسانی را برای همه توسعه‌دهندگان از جمله خود اپل اعمال می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است: «ما به تعامل سازنده با AGCM برای رسیدگی به هر یک از سوالات آن‌ها ادامه خواهیم داد.»
 
با این حال، اپل اولین بار نیست که در مرکز تحقیقات ضد تراست در اروپا قرار می‌گیرد.
 
از زمانی که این شرکت دو سال پیش ویژگی ردیابی برنامه شفافیت (ATT) خود را راه‌اندازی کرد - تقریباً همزمان با شروع تخلفات ادعا شده - تعدادی شکایت و تحقیقات در مورد سوءاستفاده‌های ادعا شده ثبت شده است.
 
در مارس 2021، این یک گروه لابی استارت‌آپ فرانسوی بود که زنگ خطر را در مورد عدم صداقت در حریم خصوصی اپل به دلیل ناکامی در دریافت حمایت ناظر ضد تراست این کشور به صدا درآورد. انتقادات مشابهی درباره شیوه‌های ATT اپل در آلمان و لهستان نیز مطرح شد، در حالی که در همان سال، بریتانیا نگرانی‌هایی را در مورد تسلط رو به رشد قدرت اپل در بازار به طور کلی مطرح کرد.
 
نتایج حاصل از تحقیقات ایتالیا هر چه باشد، واضح است که اپل در اروپا با نظارت فزاینده‌ای مواجه است - چیزی که احتمالاً با قانون بازارهای دیجیتال ادامه خواهد یافت.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 20791
https://aftana.ir/vdcizyar.t1au32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی