پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
جالب است ۱
تحقیقات جدیدی نشان می‌دهد که هکرها توانایی دارند از راه دور قفل گوشی‌ها را باز و اطلاعات را سرقت کنند.
تحقیقات جدیدی نشان می‌دهد که هکرها توانایی دارند از راه دور قفل گوشی‌ها را باز و اطلاعات را سرقت کنند.
 
به گزارش افتانا به نقل از نیویورک پست، این روزها حتی هکرهای گوشی‌ها نیز می‌توانند از راه دور کنترل دستگاه شما را به دست بگیرند.
 
محققان NordVPN به کاربران گوشی‌های هوشمند هشدار داده‌اند که مراقب مجرمان سایبری فریبنده باشند و ادعا می‌کنند که این عوامل تهدید از تکنیک جدیدی استفاده می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد قفل گوشی‌های هوشمند خاصی را از راه دور باز کنند.
 
به طور معمول، هنگامی که تلفن‌ها هک می‌شوند، این کار با نصب بدافزار روی دستگاه از طریق کابل شارژ انجام می‌شود، اما محققان می‌گویند کاربران گوشی‌های هوشمند باید از تکنیکی که GhostTouch نام دارد آگاه باشند و از کاربران تلفن‌های همراه می‌خواهند که مراقب قفل گوشی‌هایی باشند که خودشان باز می‌شوند.
 
محققان همچنین می‌گویند که هدف هکرها کنترل از راه دور گوشی هوشمند برای دستکاری آن به روش‌های خطرناک است، مانند دسترسی به داده‌ها و رمزهای عبور دستگاه، دسترسی به خدمات ناامن یا نصب بدافزار.
 
این طرح که GhostTouch نام دارد توسط دانشگاهیان دانشگاه ژجیانگ (چین) و دانشگاه فنی دارمشتات (آلمان) کشف شد.
 
برای استفاده از روش GhostTouch، هکر فقط باید در نزدیکی قربانی مورد نظر خود باشد. آن‌ها می‌توانند تجهیزات خود را در مکان‌های عمومی قرار دهند تا سیگنال‌های الکترومغناطیسی را به تلفن‌ها ارسال کنندکه حتی ممکن است کاربران متوجه این سیگنال‌ها نشوند.
 
به گفته NordVPN، این حمله از فاصله تا 40 میلی‌متر کار می‌کند و سخت‌افزار را می‌توان زیر میز قرار داد و برای دسترسی به گوشی هوشمند استفاده کرد. پس از برقراری ارتباط، هکرها می‌توانند گوشی هوشمند مورد نظر را از هر کجا که هستند هک کنند.
 
NordVPN اعلام کرد تا کنون 9 مدل گوشی هوشمند در معرض هک بودن تایید شده‌اند که عبارتند از:
 
iPhone SE (2020)
Samsung Galaxy S20 FE 5G
Redmi 8
Nokia 7.2
 
کارشناسان می‌گویند بهترین راه برای محافظت از اطلاعات خود در برابر GhostTouch این است که مطمئن شوید تلفن هوشمند شما دارای مکانیزم امنیتی یا کد پین، الگوی کشیدن انگشت یا بیومتریک است.
 
منبع: New York Post
 
کد مطلب : 20840
https://aftana.ir/vdcdzj0x.yt0zo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی