کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکایت تیک‌تاک از ایالت مونتانا

3 خرداد 1402 ساعت 11:00

شرکت تیک‌تاک پس از اینکه ایالت مونتانا استفاده از تیک‌تاک را ممنوع اعلام کرد، از این ایالت شکایت کرد.


شرکت تیک‌تاک پس از اینکه ایالت مونتانا استفاده از تیک‌تاک را ممنوع اعلام کرد، از این ایالت شکایت کرد.
 
به گزارش افتانا به نقل از رویترز، شرکت TikTok شکایتی را علیه مونتانا، اولین ایالتی که این سرویس محبوب اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه را ممنوع کرده است، تنظیم کرد.
 
تیک‌تاک استدلال می‌کند این ممنوعیت که از اول ژانویه اعمال می‌شود، حقوق متمم اول شرکت و کاربران را نقض می‌کند. این شکایت که در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در مونتانا تنظیم شده است، همچنین استدلال می‌کند که این ممنوعیت توسط قانون فدرال پیش‌بینی شده است زیرا در موضوعات مربوط به نگرانی انحصاری فدرال دخالت می‌کند و بند بازرگانی قانون اساسی ایالات متحده را که اختیار ایالت‌ها را برای وضع قوانین محدود کرده است، نقض می‌کند.
 
تیک‌تاک که متعلق به ByteDance چین است و بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می‌کنند، با درخواست‌های فزاینده قانون‌گذاران و مقامات ایالتی ایالات متحده برای ممنوعیت این برنامه در سراسر کشور به دلیل نگرانی در مورد نفوذ احتمالی دولت چین در این پلتفرم و استفاده از آن به‌عنوان ابزار جاسوسی مواجه شده است.
 
مونتانا می تواند برای هر تخلف تیک‌تاک جریمه ۱۰ هزار دلاری و در صورت نقض ممنوعیت ۱۰ هزار دلار جریمه اضافی در روز اعمال کند. این قانون برای تک‌تک کاربران تیک‌تاک مجازات اعمال نمی‌کند. مشخص نیست که مونتانا چگونه ممنوعیت تیک‌تاک را اجرا می‌کند.
 
منبع: Reuters


کد مطلب: 20860

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/20860/شکایت-تیک-تاک-ایالت-مونتانا

افتانا
  https://www.aftana.ir