جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰
دبیر شورای امنیت کشور گفته است که در صورت لزوم، قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور سراسری تصویب می‌شود.
دبیر شورای امنیت کشور گفته است که در صورت لزوم، قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور سراسری تصویب می‌شود.
 
به گزارش افتانا، سیدمجید میراحمدی، دبیر شورای امنیت کشور، در نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ گفت: اگر به نتیجه برسیم قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور باید صورت گیرد آن را در شورای امنیت کشور مصوب می‌کنیم. آزمون سراسری یک مقطع حساس و سرنوشت‌ساز برای داوطلبان و خانواده‌های آنهاست. اگر یک میلیون نفر کنکوری داریم، اما مجموع افرادی که دغدغه آزمون دارند در روستاها و شهرها چند میلیون نفر است. معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: کیفیت، سلامت، انضباط و امنیت رخداد آزمون از شاخصه‌های کارآمدی نظام است. بنابراین سلامت آزمون سراسری مهم است و اینکه همه دستگاه‌های کشور خود‌ را مسئول بدانند یک تکلیف است و تعطیل‌ناپذیر است.
 
وی افزود: وقتی وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش درخواستی مبنی بر تهیه دستورالعمل ویژه آزمون‌ها در شورای امنیت کشور مطرح کردند مورد استقبال واقع شد و این دستورالعمل تهیه شد. میراحمدی گفت: در این دستورالعمل تکالیفی برای دستگاه‌های کشور مشخص شد. این دستورالعمل سال گذشته برای نخستین بار اجرا شد و یکی از سالم‌ترین و بی‌نظیرترین کنکورها بدون اتفاق نامبارکی و هیچ گونه تقلبی برگزار شد. سازمان سنجش به این موضوع بسنده نکرده و تلاش کرده است که تغییرات اساسی متناسب با شرایط ایجاد کند. اتفاقات بزرگی که رخ خواهد داد بسیار خوب است و ما آمادگی کمک به سنجش برای اجرای تغییرات آزمون را داریم.
 
معاون وزیر کشور درباره امنیت و سلامت آزمون سراسری گفت: از جمله مواردی که این روزها هم به آن پرداخته شده مسئله قطع اینترنت یا عدم قطع اینترنت در زمان برگزاری آزمون سراسری است. آنچه برای ما مهم است حقوق داوطلبان و ملت است که درگیر این مسئله هستند. حقی که حاکمیت تکلیف دارد رعایت شود و تضییع صورت نگیرد، باید با این نگاه آنچه لازم است انجام دهیم.
میراحمدی گفت: در موضوع اینترنت هم مسئولان وزارت علوم، هم مسئولان وزارت ارتباطات و سایر مسئولان بر این باور هستند که همان‌طور که سلامت و امنیت آزمون حق مردم است و حاکمیت باید این حق را تضمین کند، بهره‌مندی از اینترنت و استمرار این بهره‌مندی هم از حقوق مردم است. کسی به دنبال محدودیت در این حق نیست. چنانچه خواسته‌های مسئولان سنجش برآورده نشد و نگرانی برای امنیت آزمون به وجود آمد ما مجبور هستیم تصمیماتی را برای محدودیت اینترنت در زمان برگزاری آزمون اعمال کنیم. اگر لازم شد و بررسی‌ها به این نتیجه رسید در جلسات مربوطه تصویب خواهد شد و به اطلاع مردم می‌رسد.
 
 وی تاکید کرد: اگر به این نتیجه برسیم که بدون قطع اینترنت می‌توان امنیت کنکور را برقرار کرد همه از آن استقبال می‌کنیم.
 
این در حالی است که سال گذشته و پس از قطع اینترنت حین برگزاری کنکور، عیسی زارع‌پور در این باره گفته یود: ‌این آخرین باری بود که اینترنت در هر سطحی، چه ثابت و چه سیار برای برگزاری کنکور قطع شد و بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور برای کنکورهای بعدی باید سازمان سنجش به دنبال روش‌های نوین و اصولی مقابله با تقلب برود.
 
باید ببینیم از این پس قرار است اینترنت کشور در روزهای برگزاری کنکور، چه وضعیتی پیدا کند. آیا قرار است به تمام روزهای ناخوشایندی که کاربران با این وضعیت اینترنت در کشور با آن مواجه هستند، اما و اگرهای قطعی اینترنت در یک‌سری روزهای خاص هم اضافه شود؟!
 
 
کد مطلب : 20867
https://aftana.ir/vdccm4qi.2bqxe8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی