جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 26 Apr 2024
جالب است ۰
جایگزینی برای سایت از دسترس خارج‌شده مرکز تبادل ترافیک داده تهران

سامانه مانیتورینگ جدید راه‌اندازی می‌شود

معاون فنی مدیرعامل شرکت زیرساخت از راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ داده جدیدی خبر داد که قرار است جایگزین سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران شود که از حدود پنج ماه پیش از دسترس خارج شده‌است.
معاون فنی مدیرعامل شرکت زیرساخت از راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ داده جدیدی خبر داد که قرار است جایگزین سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران شود که از حدود پنج ماه پیش از دسترس خارج شده‌است.
 
به گزارش افتانا، آغ‌بیات، معاون فنی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، گفته است که به زودی قرار است سامانه‌ای جدید برای رصد وضعیت ترافیک داخلی در اختیار شرکت‌های سرویس‌گیرنده از این شرکت و مردم قرار بگیرد. آغ‌بیات درباره این موضوع گفت: در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا یک سامانه مانیتورینگ جدید راه‌اندازی کنیم که دقت عمل خیلی بالایی دارد و به زودی آن را در دسترس عموم هم قرار خواهیم داد. اگر الان هم روی سایت شرکت ارتباطات زیرساخت بروید، وضعیت شبکه داخلی و بین‌الملل را می‌توانید مشاهده کنید. در کنار این اطلاعات در حال آماده کردن اطلاعات نمایش IXP هستیم تا شفاف‌سازی در این زمینه را بیشتر کنیم.
 
وی در مورد جزئیات این موضوع گفت: سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران دیگر دقیق نبود. به خاطر اینکه سرویس IXP در سال ۹۵ راه‌اندازی شد و این سایت مربوط به آن زمان است. در آن زمان اعلام کردیم که مشتریان بحث مربوط به تنظیمات سرویس را از طریق این سایت دنبال کنند و بتوانند سرویسی که دریافت می‌کنند را ملاحظه کنند و از طرفی مردم هم می‌توانستند از طریق این سایت از وضعیت شبکه داخلی کشور باخبر شوند، اما حالا با توجه به توسعه‌ای که روی شبکه IXP داشتیم، این سایت دیگر جوابگو نبود.
 
آغ‌بیات در مورد چرایی این موضوع اعلام کرد: این سایت دیگر نمی‌توانست به‌روزرسانی شود و همچنین اطلاعاتی که داشت، خیلی محدود شده بود. در حال حاضر شرکت زیرساخت در تمام پاپ‌های بین‌الملل، سرویس IXP راه‌اندازی کرده است که هم بحث ترافیک بین‌الملل و هم تبادل ترافیک داخل کشور را کنترل کنیم و کیفیت ارائه سرویس را بالا ببریم. بنابراین آن سایت عملا قدیمی شده بود و نمی‌توانست به عنوان مرجع  استفاده شود. سایت را ما نبستیم، از پیمانکاری که با آن ارتباط داشتیم و سایت را مدیریت می‌کرد، خواستیم سایت را به‌روزرسانی کند که این به‌روزرسانی هم برای او به عنوان مجری کار مشکل بود و هم من نمی‌توانستم اطلاعات جدیدم را در اختیارش قرار بدهم، چون دیگر پیمانکار من نبود.
 
وی اعلام نکرد که این سامانه قرار است چه زمانی رونمایی شود و گفت که به‌زودی اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.
کد مطلب : 20877
https://aftana.ir/vdcd5j0x.yt0z56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی