شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جالب است ۰
دو شركت سازنده نرم‌افزارهاي امنيتي مدعي حمله ويروس جديدي كه به زبان فارسي برنامه نويسي شده است، به كامپيوترهاي پنج كشور خاورميانه از جمله ايران شدند.
منبع : خبرگزاری ايسنا
دو شركت سازنده نرم‌افزارهاي امنيتي مدعي حمله ويروس جديدي كه به زبان فارسي برنامه نويسي شده است، به كامپيوترهاي پنج كشور خاورميانه از جمله ايران شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاری رويترز از بوستون گزارش داد: كارشناسان امنيتي از يک حمله جاسوسی سايبري خبر دادند که ايران و ديگر کشورهای خاورميانه را هدف گرفته است. اين حمله بنا به گفته كارشناسان اولين عملياتي است كه در آن از ابزارهاي ارتباطي استفاده شده است كه برنامه آنها به فارسي نوشته شده‌اند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت اطلاعات)، اين کارشناسان می گويند، حملات جاسوسی اينترنتی همچنان ادامه دارد و در همین زمینه ويروس جاسوسی اينترنتی جدیدی از نوع "تروجان" کشف شده که در آن برای اولین بار از ابزار ارتباطی نوشته شده به زبان فارسی استفاده شده است.

شرکت امنيتی صهيونيستي "سکيولرت" و شرکت روسی "کاسپرسکی"، روز سه شنبه گفتند که تاکنون بيش از ۸۰۰ مورد قربانی اين ويروس را شناسايي كرده‌اند. هدف‌های اين ويروس شامل شرکت‌های زيربنايی حساس، كامپيوترهاي دانشجويان مهندسی، شركت‌هاي خدمات مالی و سفارتخانه‌های دولت‌ها در پنج کشور خاورميانه بوده و بيشترين آلودگی اين ويروس در ايران رخ داده است.

سكيولرت و كاسپرسكي از مشخص كردن هدف‌هاي خاص اين حمله که معتقدند دست كم از هشت ماه قبل فعال شده است، خودداري كردند. آنها گفتند که نمی‌دانند چه کسانی پشت اين حملات قرار دارد و سازنده اين ويروس دولت خاصي است يا نه.

آويو راف، مدير بخش تکنولوژی شرکت سکيولرت گفت: مطمئنا يک شخص که به زبان فارسی مسلط است در اين كار دست داشته است، اما اين‌که تيم نويسندگان اين ويروس چه مليتی دارند، معلوم نيست.

سكيولرت و كاسپرسكي گفته‌اند که اين ويروس به مهاجمان اجازه می‌دهد که فايلهای کامپيوتر آلوده شده را سرقت و بر ايميل‌ها و پيام‌های کوتاه اينترنتي نظارت کنند. اين ويروس همچنين می‌تواند صداها، کليدهای فشار داده شده در صفحه کليد کامپيوتر را ثبت کند و از فعاليت‌هايی که در صفحه مانيتور کامپيوتر نشان داده می شود، عکس برداری کند.

اين شرکت‌ها اعلام كرده‌اند که معتقدند اين ويروس‌ها چندين گيگابايت اطلاعات کامپيوترهای مورد هدف قرار گرفته را به خارج ارسال كرده‌اند.

راف گفت: برخي در حال تلاش برای ايجاد پرونده‌ای بزرگ از برخی چيزها هستند، اما نمی‌دانيم که آنها نهايتا دنبال انجام چه کاری هستند.
کد مطلب : 2093
https://aftana.ir/vdcf.1d0iw6dxmgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی