شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
جالب است ۰
تحقیقات حاکی از آن است که گروه‌های باج‌افزاری کمتر به شرکت‌های آمریکایی حمله می‌کنند و نقاط دیگر جهان بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
تحقیقات حاکی از آن است که گروه‌های باج‌افزاری کمتر به شرکت‌های آمریکایی حمله می‌کنند و نقاط دیگر جهان بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، گروه‌های باج‌افزاری اکنون تلاش خود را بر مناطق خاص و صنایع خاص متمرکز می‌کنند زیرا ایالات متحده جذابیت خود را برای این گروه از مجرمان سایبری از دست داده است.
 
این گفته بر اساس گزارش جدیدی از NordLocker است که بیان می‌کند در حالی که شرکت‌ها در ایالات متحده هنوز هدف شماره یک باج‌افزارها هستند، حملات به مناطق دیگر جهان نیز به سرعت در حال افزایش است.
 
با تجزیه و تحلیل داده‌های در دسترس عموم در مورد حملات باج‌افزاری که بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳ رخ داده‌اند، محققان دریافتند که در سال ۲۰۲۲، کسب‌وکارهای آمریکایی ۸۷۶ مورد حمله باج‌افزاری را متحمل شدند که این یعنی حملات در مقایسه با سال گذشته که هزار و ۲۳۷ مورد گزارش شده بود، کاهش داشته است.
 

شرکت‌های مالی هدف شماره یک باج‌افزارها

در حالی که ممکن است به نظر برسد که گروه‌های باج‌افزاری شبکه گسترده‌تری ایجاد می‌کنند، اما در واقع تلاش‌های خود را متمرکز کرده‌اند. در سال ۲۰۲۱، شرکت‌ها در ۱۰۲ کشور هدف باج افزار قرار گرفتند که در سال گذشته این میزان به ۹۱ کشور کاهش یافت.
 
همچنین تغییراتی در میان محبوب‌ترین صنایع مورد نظر برای حملات باج‌افزاری وجود داشت. در حالی که در سال ۲۰۲۱، بخش تولید با ۲۲۳ حمله محبوب‌ترین صنعت بود، سال گذشته صنعت ساخت‌وساز با ۱۴۲ حمله به عنوان محبوب‌ترین صنعت شناخته شده است.
 
به طور کلی، تعداد حملات باج‌افزارس در سراسر جهان بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲کاهش یافته و از ۲ هزار و ۷۰۲ به ۲ هزار و ۲۵۷ مورد کاهش یافته است.
 
این گزارش همچنین حاکی از آن است که شرکت‌های مالی به‌طور فزاینده‌ای در مورد امنیت سایبری خود نگران شده‌اند زیرا این شرکت‌ها متوجه افزایش حملات سایبری به این بخش شده‌اند.
 
با این حال، علی‌رغم اینکه تولید و ساخت‌و‌ساز در کانون توجه مجرمان سایبری قرار گرفته است، این بخش مالی است که به سرعت به بزرگ‌ترین هدف تبدیل می‌شود. در سال ۲۰۲۱، شرکت‌های مالی ششمین بخش مورد حمله باج‌افزارها بودند، اما تا سال ۲۰۲۲ این صنعت به رتبه دوم صعود کرده است.
 
فعال‌ترین گروه باج‌افزاری در سال گذشته LockBit بود که در مجموع ۷۲۳ حمله در سراسر جهان انجام داد و Conti بدنام را از سلطنت خلع کرد. در سال ۲۰۲۱، Conti که گمان می‌رود وابسته به روسیه باشد، با ۴۴۵ حمله در سراسر جهان فعال‌ترین گروه باج‌افزاری بود.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 20936
https://aftana.ir/vdcjmhe8.uqeytzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی