پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
اپرا مرورگر جدید خود به نام «اپرا وان» که دارای هوش مصنوعی مولد است، به صورت رسمی معرفی کرد.
اپرا مرورگر جدید خود به نام «اپرا وان» که دارای هوش مصنوعی مولد است، به صورت رسمی معرفی کرد.
 
به گزارش افتانا به نقل از انگجت، شرکت اپرا اعلام کرد که مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی مولدش برای استفاده عموم آماده است. مرورگر «اپرا وان» (Opera One) دیگر از مرحله دسترسی اولیه خارج و به‌طور گسترده در ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است.
 
اپرا دارای یک هوش مصنوعی یکپارچه به نام آریا است که می‌توانید از نوار کناری به آن دسترسی داشته باشید. این هوش مصنوعی از امروز در مرورگر اندروید اپرا نیز در دسترس است.
 
این هوش مصنوعی از همکاری اپرا با OpenAI، شرکت خالق ChatGPT طراحی شده است. آریا به GPT متصل می‌شود تا به سؤالات کاربران پاسخ دهد. هوش مصنوعی اطلاعات زنده از وب را ترکیب می‌کند و می‌تواند متن یا کد تولید کند و به سؤالات پشتیبانی در مورد محصولات اپرا پاسخ دهد. علاوه بر این، اپرا وان می‌تواند هنگام کلیک راست یا برجسته کردن متن در مرورگر، اعلان‌های متنی برای آریا ایجاد کند. اگر ترجیح می‌دهید از ChatGPT یا ChatSonic استفاده کنید، می‌توانید از نوار کناری این مرورگر نیز به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
 
اپرا می‌گوید که اگر کاربران نخواهند، مجبور نیستند با ویژگی‌های هوش مصنوعی مرورگر درگیر شوند، اما باید این نکته را در نظر داشت که برای استفاده از آریا باید به حساب اپرا وارد شوید.
 
علاوه بر این، اپرا وان ظاهری جدید بر اساس اصول طراحی ماژولار دارد. اپرا می‌گوید که این طراحی به مرورگر کمک می‌کند تا با ظاهر کردن ویژگی‌های کلیدی با نیازهای کاربران سازگار شود.
 
اپرا در یک پست وبلاگی نوشت: «ماژول‌های مربوطه در اپرا وان به طور خودکار بر اساس زمینه تنظیم می‌شوند و تجربه وبگردی روان‌تر و بدون دردسر را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.»
 
اپرا امیدوار است تا با قابلیتی که آن را «جزایر تب» می‌نامد، به‌هم ریختگی تب‌ها را نیز حل کند. اپرا وان از زمینه برای گروه‌بندی برگه‌های مرتبط با هم مانند هتل‌ها و مسیرهایی که ممکن است برای برنامه سفر به آن‌ها نگاه کنید، یا همه گوگل داکس که برای یک پروژه کاری باز کرده‌اید استفاده می‌کند.
 
در همین حال، اپرا این مرورگر جدید را در لایه‌های زیرین هم مجهزتر کرده است. این شرکت با هدف ارائه رابط کاربری سریع‌تر و روان‌تر، از معماری جدیدی با ترکیب‌کننده چند رشته‌ای استفاده کرده است. این شرکت می‌گوید این رویکرد همچنین به اضافه کردن ویژگی‌های جدید کمک می‌کند و اپرا وان را از سایر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم متمایز می‌کند.
 
اپرا در نهایت اعلام کرد: «به‌روزرسانی‌های بیشتر مبتنی بر هوش مصنوعی برای اواخر سال جاری در دست انتشار است.»
 
منبع: engadget
کد مطلب : 20992
https://aftana.ir/vdcb59b5.rhbg9piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی