جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰
بنابر گزارش شرکت امنیتی Accuvant اعلام شد:

صعود پر سرعت کروم

نتایج این مطالعه به نحوی نشان دهنده نتایج مسابقات هك مرورگرهای Pwn۲Own سال جاری است كه در آن، مرورگر Chrome توسط هیچ محققی هك نشده بود
منبع : مرکز ماهر
درحالیكه مرورگر فایرفاكس شركت موزیلا در هفته های اخیر دچار عدم اعتماد شده است، به نظر می­رسد كه کروم وضعیت خوبی را از لحاظ امنیت داشته باشد. 

مرورگر گوگل نه تنها از نظر تجاری از فایرفاكس پیش افتاده و به رتبه دوم فروش در بازار مرورگرها رسیده است، بلكه امروزه نام امن ترین مرورگر را نیز توسط شركت امنیتی Accuvant به خود اختصاص داده است. 

این شركت در مطالعه خود اظهار می­دارد كه هر دو مرورگر کروم و IE، تكنولوژی­های ضد سوء استفاده را پیاده سازی می­كنند، ولی فایرفاكس از این نظر عقب مانده است.
به گزارش Accuvant، در عین حال معماری­های امنیت پلاگین و sandbox در کروم به روش قوی­تر و مستحكم­تری پیاده سازی شده است كه این مرورگر را در برابر حملات به امن­ترین مرورگر تبدیل می­كند. 

البته این مطالعه به درخواست گوگل انجام شده است، اما نتایج و ابزارها و داده های آن نیز برای مطالعه به صورت آنلاین در دسترس قرار دارد.
در حالیكه بسیاری از مقایسه های امنیت مرورگرها بر اساس معیارهایی مانند تعداد گزارش آسیب پذیری­ها و لیست سیاه URL ها انجام می­شود، Accuvant تاكید خود را بر روی تكنیك­های ضد سوء استفاده قرار داده است. 

یافته های Accuvant نشان می­دهد كه در پنج معیار اصلاح آسیب پذیری­ها، واسط مرور امن، sandbox، مستحكم سازی JIT و معماری پلاگین، کروم در مقام اول پیاده سازی قرار می­گیرد. 

IE به علت نقایص موجود در پیاده سازی sandbox و مستحكم سازی JIT، در رده دوم قرار دارد، و این در حالی است كه فایرفاكس به علت عدم پیاده سازی این دو ویژگی كلیدی، در میان این سه مرورگر در مقام آخر قرار گرفته است. 

بنا بر یافته های این شركت امنیتی، کروم همچنین از نظر انجام به روز رسانی نیز در رده اول قرار دارد و آسیب پذیری­ها را با سرعت بیشتری اصلاح می­نماید. زمان متوسط اصلاح یك آسیب پذیری برای کروم فقط ۵۳ روز است كه این زمان در مرورگر فایر فاكس به ۱۵۸ روز و در مرورگر IE به ۲۱۴ روز می­رسد. 

Accuvant در مطالعه خود این سه مرورگر را كه در مجموع بیش از ۹۳ درصد از بازار مرورگرها را در اختیار دارند در ویندوز ۷ بررسی كرده است.
نتایج این مطالعه به نحوی نشان دهنده نتایج مسابقات هك مرورگرهای Pwn۲Own سال جاری است كه در آن، مرورگر کروم توسط هیچ محققی هك نشده بود.
کد مطلب : 210
https://aftana.ir/vdcgrz9x4ak9q.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی