پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 9 May 2024
جالب است ۰
قطع برق مراسم افتتاحیه را نیمه‌تمام گذاشت؛ اما

نمایشگاه الکامپ 1402 آغاز به کار کرد

بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکامپ با حضور تعدادی از مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و فعالان بخش خصوصی صبح امروز آغاز به کار کرد و تا هفتم تیرماه ادامه دارد.
بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکامپ با حضور تعدادی از مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و فعالان بخش خصوصی صبح امروز آغاز به کار کرد و تا هفتم تیرماه ادامه دارد.
 
به گزارش افتانا، مراسم افتتاحیه نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲ با حضور مسئولان و مقامات دولتی، نماینده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و کمیته سیاست‌گذاری الکامپ، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس و رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. البته این مراسم با یک اتفاق به ناچار رسما نیمه‌کاره ماند و آن، مشکل قطع مکرر برق بود که دو بار در یکی از بخش‌های ابتدایی افتتاحیه و در حین سخنرانی رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اتفاق افتاد. بعد از اتمام اجباری سخنرانی خیاطیان، هم قرار بود سیدحسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، سخنرانی کند که که برای بار سوم برق قطع شد و ناچار، پس از تکرار مکرر این اتفاق، مراسم افتتاحیه الکامپ ۱۴۰۲ رسما نیمه‌کاره به اتمام رسید.
 
در ابتدای مراسم افتتاحیه، حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: شعار امسال ما «آینده بهتر اقتصاد دیجیتال است» و فرق این الکامپ با دوره‌های قبلی حضور بیش از ۴۸۰ شرکت و ۷۰ میهمان از ۱۰ کشور دنیا است.  ما در بخش سخت افزار معتقد به تولید و نیازمند واردات به‌موقع هستیم. زیرساخت‌ها نیازمند به‌روزرسانی هستند. در این بخش نیازمند همکاری همه حوزه‌ها هستیم ولی در مقابل، شاهد مقاومت وزارت صمت و بانک مرکزی هستیم. باید بپذیریم زیرساخت زندگی باید تغییر کند تا از آینده بهتر صحبت کنیم. در حوزه نرم‌افزار نیز باید از خروج نیروی انسانی جلوگیری کنیم. اگر به درک نرم‌افزار در زندگی پی نبریم نمی‌توانیم از آینده بهتر صحبت کنیم. انتظار داریم تنها یک مجموعه تنظیم‌گر وجود داشته باشد و با بقیه تنظیم‌گران پشت آن قرار بگیرند. اگر اهمیت اقتصاد دیجیتال را بپذیریم، یک قدم به سوی جلو حرکت کرده‌ایم.

مجتبی توانگر، نماینده مجلس که در مراسم افتتاحیه الکامپ حضور داشت، گفت: بنابر گزارش‌های میدانی، اینترنت، کیفیت آن و موضوع فیلترینگ ازجمله مطالبات مهم مردم است. باید علاوه بر اینکه مطالبات مردم را باور می‌‌کنیم، این چرخش‌های تحول‌آفرین را با قانون‌گذاری تسهیل کنیم.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از دیگر مسئولان حاضر در مراسم افتتاحیه بود و با اشاره به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و مهمان‌های خارجی گفت: الکامپ امروز بسیار متفاوت از دهه ۷۰ است و این بسیار خوشحال‌کننده است. این روند رو به رشد نقطه قوت و امید برای کشور است. اقصاد دیجیتال به چند فناوری کلیدی وابسته است. اگر بخواهیم در این حوزه ماندگار شویم باید در چند بخش ورود کنیم. مثل میکروالکترونیک، اینترنت اشیا، اتصال و ارتباطات و هوش مصنوعی که اهمیت زیادی دارد.

قطعا اگر به فناوری‌هایی که زاییده اقتصاد دیجیتال است، توجه تولیدمحور نداشته باشیم به یک مصرف کننده تبدیل می‌شویم. برنامه ایجاد ۶ هاب با ظرفیت‌های عظیمی داریم که هوش مصنوعی، میکروالکترونیک و فناوری‌های اتصالات و ارتباطات از جمله آنها خواهد بود.

محمدصادق خیاطیان، رئیس هیئت‌ عامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اظهار کرد:  در زمینه فناوری اطلاعات به جهش نیاز داریم و توسعه بازار و حوزه محتوا از حوزه‌های جهش در این زمینه است. در صندوق نوآوری و شکوفایی عزم خود را جزم کرده‌ایم تا خدمات مالی متنوعی ارائه دهیم و متناسب با بلوغ شرکت‌ها خدمات متفاوتی ارائه کنیم.
کد مطلب : 21010
https://aftana.ir/vdcdzz0x.yt0ff6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی